مردم از کدام خدمات اپراتورها بیشتر شکایت دارند؟

دبیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه نامطلوب خدمات پشتیبانی به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه اینترنت به خود اختصاص داده‌اند.

مردم از کدام خدمات اپراتورها بیشتر شکایت دارند؟

پیمان قره‌داغی دبیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: «در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۳ هزار و ۵۷۷ شکایت در سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده که از این تعداد به ۴۲ هزار و ۶۷ شکایت پاسخ داده شده و هزار و ۵۱۰ شکایت نیز در حال رسیدگی است.»

وی افزود: «از تعداد کل شکایت‌ها ۱۹ هزار و ۳ شکایت در حوزه اینترنت، ۷ هزار و ۹۳۱ شکایت در حوزه تلفن همراه، ۱۴ هزار و ۴۱ شکایت در حوزه تلفن ثابت، هزار و ۹۱۳ شکایت در حوزه خدمات پستی، ۳۷۴ شکایت در حوزه دفاتر پیشخوان، ۲۸۴ شکایت در حوزه تشعشعات و ۳۱ شکایت در حوزه خدمات ارزش افزوده ثبت شده است.»

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: «عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه اینترنت دارند.»

قره‌داغی با اشاره به اینکه قطعی سیم‌کارت بدون اطلاع‌رسانی، عدم آنتن‌دهی شبکه‌های ای 3G و 4G و عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه تلفن همراه دارند، بیان کرد: «قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب نیز بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه تلفن ثابت دارند.»

وی بیشترین شکایات حوزه خدمات پستی را در حوزه پست پیشتاز، نارضایتی از رفتار پرسنل و پست سفارشی اعلام کرد و افزود: «در حوزه دفاتر پیشخوان نیز بیشترین شکایات مربوط به دریافت هزینه بیش از تعرفه، عدم پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی مناسب و عدم توانایی و مهارت لازم و کافی است.»

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، عضویت ناخواسته در سرویس، هزینه ارائه سرویس و نحوه عضویت را دارای بیشترین شکایت در حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و ادامه داد: «در حوزه تشعشعات نیز تمام شکایات مربوط به آنتن‌های مخابراتی است.»

ارسال نظر