شکایت فیسبوک از شخصی که اطلاعات 100,000 کاربر اینستاگرام را کپی کرده بود

رسانه کلیک - فیسبوک در آخرین اقدام حقوقی خود از انصار شاهین‌ترک، که از اطلاعات 100000 کاربر اینستاگرام را بدون کسب مجوز در وبسایت خود کپی کرده بود، شکایت کرده است.

شکایت فیسبوک از شخصی که اطلاعات 100,000 کاربر اینستاگرام را کپی کرده بود

فیسبوک شکایت حقوقی دیگری را علیه توسعه دهنده‌ وب‌سایتی که از پلتفرم اینستاگرام سواستفاده کرده بود، تشکیل داده است. به گفته فیسبوک، این شرکت از انصار شاهین‌ترک (Ensar Sahinturk) شکایت کرده است، که ادعا می‌شود این شخص شبکه‌ای از سایت‌های شبیه‌سازی شده اینستاگرام را با استفاده از اطلاعات کپی برداری شده از پروفایل های عمومی اداره می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از فیسبوک درباره جزییات این پرونده قضایی، شاهین‌ترک، که تابعیت کشور ترکیه را دارد، اطلاعات مربوط به هزاران پروفایل عمومی اینستاگرام را برای ایجاد سایت های خود بدون اجازه کپی برداری کرده است. فیس‌بوک در بیانیه خود نوشته است: "شاهین‌ترک از نرم افزار اتوماسیون برای کپی‌یرداری بدون اجازه اطلاعات پروفایل‌های عمومی استفاده کرده است و عکس‌ها و فیلم‌های متعلق به بیش از 100000 حساب اینستاگرام را بدون اجازه اینستاگرام در وبسایت خود قرار داده که این نقص قوانین اینستاگرام است." "شاهین ترک سپس این داده‌ها را در شبکه‌ای از سایت‌های شبیه‌سازی شده منتشر کرده، جایی که هر کسی می‌تواند نام کاربری اینستاگرام هر شخصی را برای مشاهده پروفایل های کاربر اینستاگرام، تصاویر، فیلم ها، داستان ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها وارد کند."

این دادخواست تازه‌ترین اقدام حقوقی فیسبوک است. این شرکت قصد دارد گام‌های تهاجمی‌تری را علیه توسعه‌دهندگانی که از پلتفرم‌های این کمپانی سواستفاده می‌کنند، بردارد. فیسبوک همچنین به دنبال شکایت از شرکت‌ها و توسعه دهندگان فروش لایک و انواع دیگر تعاملات جعلی اینستاگرام است.

ارسال نظر