گوگل با شیائومی وارد همکاری می‌شود

رسانه کلیک – شرکت‌های شیائومی و گوگل در حال کار بر روی یک پروژه مشترک برای تولید گوشی هوشمندی با نام «شیائومی A1» هستند.

گوگل با شیائومی وارد همکاری می‌شود

گوگل در سال ۲۰۱۴ پروژه اندروید One را مطرح کرد و در واقع هدف اصلی گوگل از راه‌اندازی اندروید جدید، تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و عرضه آن در کشور هند بود. گوگل در آن سال‌ها به هدف خود دست پیدا نکرد و این پروژه سرانجامی پیدا نکرد.

گوگل چند ماه پس از شرکت چینی شیائومی وارد بازار گوشی‌های هوشمند هند شد. اما شیائومی با عرضه اسمارت فون Mi3 توانست به بازار هند نفوذ کند. این شرکت در هند خوش درخشید؛ که قیمت‌های پایین با سخت‌افزارهای خوب، دلیل اصلی موفقیتش در هند بود.

موفقیت‌های شیائومی به همین‌جا ختم نشد و این شرکت به‌تازگی ۵ میلیون نسخه از Redmi Note 4 خود را در ۶ ماه گذشته در هند به فروش رساند. نوت ۴ رکورد فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی در هند را شکست و توانست به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یابد.

حال پس از موفقیت‌های پی‌درپی شرکت آسیایی شیائومی، گوگل فرصت را غنیمت شمرده و با این شرکت اعلام همکاری کرده است.

شیائومی و گوگل بر روی پروژه ساخت تلفن همراه هوشمندی کار می‌کنند که این اسمارت فون «شیائومی A1» نام‌گرفته است. محصول مشترک شرکت‌های گوگل و شیائومی، دارای سیستم‌ عامل اندروید One است که گوگل آن را طراحی کرده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از شیائومی A1 در دسترس نیست، ولی برخی منابع به دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی این گوشی هوشمند اشاره‌ دارند.

وب‌سایت Krispitech در خبری به این موضوع اشاره‌ کرد که گوشی هوشمند جدید شرکت‌های گوگل و شیائومی بر اساس شیائومی Mi 5X ساخته می‌شود. اگر این خبر صحت داشته باشد این گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ عرضه خواهد شد.

ارسال نظر