صاعقه ها؛ بازی طبیعت با نور و صدا

همانطور که از قدیم گفته اند: هر جا که رعد و برق باشد، نور هم هست. این بدان معنی است که اگر اطراف شما رعد و برق بزند، می توانید حس زیبای نور را به خوبی متوجه شوید. همه می دانیم چطور اتفاق می افتد: سر و صدایی در میان ابرها می شنویم که ناگهان باعث می شود سطح هوشیاری ما افزایش پیدا کند.به گزارش کلیک، وقتی شما این صدا را می شنوید بدان معنا نیست که شما توسط یک صاعقه مورد اثابت قرار گرفته اید. برآورد میشود میزان شدت هر صاعقه در نقاط مختلف دنیا بین 15 میلیون تا 1 میلیارد ولت باشد.

صاعقه ها؛ بازی طبیعت با نور و صدا

همه می دانیم چطور اتفاق می افتد: سر و صدایی در میان ابرها می شنویم که ناگهان باعث می شود سطح هوشیاری ما افزایش پیدا کند.

صاعقه بازی نور و صدا صاعقه بازی نور و صدا

به گزارش کلیک، وقتی شما این صدا را می شنوید بدان معنا نیست که شما توسط یک صاعقه مورد اثابت قرار گرفته اید. برآورد میشود میزان شدت هر صاعقه در نقاط مختلف دنیا بین 15 میلیون تا 1 میلیارد ولت باشد.

حالا نکته اینجاست که " هر جا که رعد و برق باشد، نور هم هست" و شما اصلا دلتان نمی خواهد با آنها مواجه شوید. ولی نکته جالبی در مورد صاعقه ها وجود دارد که دقیقا قابل پیش بینی نیستند، البته افسانه های زیادی برای جلوگیری از رخ دادن آن وجود دارد.

به عنوان مثال، فکر نکنید در یک روز ابری که خبری از طوفان نخواهد بود شما از خطر آنها در امان هستید، چرا که یک صاعقه می تواند 40 کیلومتر را از ابر اصلی خود طی کند. به همین خاطر این اشتباه را نکنید که چون نمی توانید صاعقه را ببینید در امانید.

صاعقه بازی نور و صدا صاعقه بازی نور و صدا

ماشین شما وسیله امنی برای عبور از یک طوفان است، ولی نه به خاطر اینکه تایرهای آن نقطه اتصال با زمین است و وظیفه محافظت از شما را دارد. در واقع مهم ترین نکته ای که باعث می شود شما با صاعقه برخورد کنید این است که اتصال دهنده شما با زمین از جنس فلز باشد.

یک نکته امیدوارکننده هم برای کسانی که نوری از رعد و برق را نمی بینند و یا صدای آن را نمی شنوند و آن این است که آنها از خطر اثابت صاعقه مصون هستند.

همچنین در علم هواشناسی، هواشناسان اصطلاحی دارند به نام قانون 30-30 . شرح این قانون این گونه است که اول می گوید اگر زمان بین نور و صدای صاعقه بین 30 ثانیه یا کمتر باشد، شما در خطر برخورد قرار دارید و حداقل 30 دقیقه باید در مکانی پناه بگیرید.

ارسال نظر