صرف هزینه 333 میلیون دلاری برای جایگزین کردن تجهیزات هواوی در بریتانیا

رسانه کلیک – بریتانیا در نظر دارد تا با صرف هزینه 333 میلیون دلاری، تجهیزات کمپانی های مخابراتی دیگر را جایگزین تجهیزات هواوی در کشور کند.

صرف هزینه 333 میلیون دلاری برای جایگزین کردن تجهیزات هواوی در بریتانیا

اوایل سال جدید میلادی بود که بریتانیا، هواوی را از شرکت در توسعه زیرساخت 5G منع کرد و در عوض از کمپانی های مخابراتی خواست تا سال 2027 کلیه تجهیزات این شرکت چینی را از میان بردارند. ظاهرا دلیل این تصمیم گیری، به تحریم های اخیر ایالات متحده مربوط می شود که روی عرضه محصولات هواوی و دسترسی به تکنولوژی به کار رفته در این محصولات تاثیر می گذارد. متخصصان فنی مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) بر این باور هستند که تحریم های آمریکا، هواوی را وادار به تغییر پیکربندی زنجیره تامین خود خواهد کرد. محدودیت های جدید، هرگونه تضمین و اطمینان در خصوص امنیت تجهیزات هواوی را در آینده غیرممکن می کنند. جالب این که کاخ سفید بارها این کمپانی را به عنوان یک ریسک امنیتی خطاب کرده، و هواوی همیشه این موضوع را انکار کرده است.

حال خبر رسیده که بریتانیا قصد دارد با تخصیص بودجه 250 میلیون پوندی (معادل 333 میلیون دلار)، تجهیزات هواوی را در سراسر کشور جایگزین کند. ظاهرا حدود 50 میلیون پوند از این سرمایه در سال آینده، صرف ایجاد یک شبکه 5G امن و مقاوم می شود.

با کنار زدن هواوی، تنها دو تامین کننده نوکیا و اریکسون برای انجام پروژه باقی می مانند. این امر ممکن است در نهایت سبب اختلال در امنیت شبکه شده و هزینه ها را در بازار افزایش دهد. بنابراین بخش دیگری از این سرمایه صرف راه اندازی یک گروه ویژه می شود که قرار است تا پایان سال اطلاعات بیشتری را آشکار کنند.

هواوی در ژوئیه سال 2021 از حضور در پروژه توسعه زیرساخت های 5G بریتانیا منع شد. به نظر می رسد که این امر در نتیجه تحریم های شدید ایالات متحده علیه این شرکت چینی انجام شده است.

امروزه تعداد کشورهایی که بنا به مسائل امنیتی، هواوی را از حضور در پروژه های مخابراتی منع می کنند، مدام در حال افزایش است. به همین خاطر شرکت هایی مانند نوکیا و اریکسون بیش از پیش نظر حاملان شبکه را به خود جلب کرده اند.

ارسال نظر