اولین صندوق بیت کوین در بازار سهام نزدک دبی راه‌اندازی شد!

رسانه کلیک - شرکت تری آی کیو مذاکره با دبی را برای راه‌اندازی صندوق بیت کوین رهبری می‌کند. این شرکت مدیریت دارایی‌‌های دیجیتال انتظار دارد که این صندوق بیش از 200 میلیون دلار مبادله شود.

اولین صندوق بیت کوین در بازار سهام نزدک دبی راه‌اندازی شد!

دبی در روز چهارشنبه (2 تیر 1400) شاهد اولین صندوق بیت کوین خود بود. شرکت کانادایی مدیریت دارایی‌های دیجیتال تری آی کیو (3iQ Corp) امیدوار است که حداقل 200 میلیون دلار توسط این پیشنهاد جمع‌آوری کند. این امر باعث رونق جدید خرید ارزهای دیجیتال توسط شهروندان امارات خواهد شد.

بیت کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال متعددی است که وجود دارد و حتی با وجود نمودار نزولی اخیرش، هنوز هم از نظر ارزش بازار در رتبه اول قرار دارد.

تری آی کیو، سازمانی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای مجازی را در کانادا مدیریت می‌کند، صندوق جدید بیت کوین خود را معرفی کرد. این شرکت یکی از شاخص‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در کانادا است. علاوه بر این، تری آی کیو این صندوق را به طور رسمی در بورس سهام نزدک (Nasdaq) دبی نیز درج کرده است.

این شرکت اظهار داشت که این اولین صندوق بیت کوین است که در منطقه خاورمیانه از چنین شهرتی برخوردار است. تاکنون دبی در مورد ارزهای دیجیتال بی‌طرف بوده است، اما پس از این اعلامیه، ترجیحات آن شناخته شده است. تری آی کیو همچنین می‌گوید که این سرمایه‌گذاری به دلیل هم‌جواری با منطقه عرب، به نفع آفریقا شمالی نیز خواهد بود.

فرد پای (Fred Pye)، مدیرعامل تری آی کیو، گفت که بیت کوین در سراسر جهان کار می‌کند و همین امر فضای سرمایه‌گذاری آن را گسترده می‌کند. با این همکاری کانادا با دبی، این صندوق به دلیل اختلاف زمان مفید در طول روز در بلاک قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، این امر نیاز به هماهنگی عوامل کانادایی و افرادی که در دبی فعالیت می‌کنند، دارد.

این شرکت امیدوار است که در صورت ثبات بازار در ماه‌های آینده، بتواند عملکرد خوبی در نزدک دبی داشته باشد. انتظار می‌رود که این صندوق حدود 200 میلیون دلار یا حتی کمی بیشتر مبادله شود. بااین‌حال، بیت کوین روز سه‌شنبه پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در ماه مه، به زیر 30،000 دلار سقوط کرد.

صندوق دیگر تری آی کیو در بازار سهام تورنتو کانادا، با اعلام این معامله جدید به اوج مطلوب 38.30 دلار رسید. انتظار می‌رود با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران به صندوق، قیمت آن نیز رشد کند.

ارسال نظر