برای طرح صیانت کمیسون جدید تشکیل نمی‌شود

به گفته عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، برای بررسی طرح صیانت فرآیند گذشته تکرار نمی‌شود و کمیسیون جدیدی تشکیل نخواهد شد.

برای طرح صیانت کمیسون جدید تشکیل نمی‌شود

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، جلال رشیدی کوچی با اشاره به رای استمزاجی مجلس در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس و سرنوشت پیش روی این طرح، بیان کرد: «بارها تاکید کردم که مهمترین مزیت بررسی این طرح در صحن مجلس، شفافیت آن خواهد بود و در خصوص هر بند آن به جای اینکه ۲۰ نفر نظر بدهند، ۲۹۰ نفر از نمایندگان نظر خود را ارائه خواهند کرد.»

بیشتر بخوانید: طرح صیانت به صحن علنی مجلس برمی‌گردد؟

این نماینده مخالف طرح صیانت در جلسه رای‌گیری کلیات طرح، در ادامه اظهار کرد: «شفافیت در بررسی این طرح بسیار مهم است. اما اکنون تصمیم با هیئت‌رئیسه مجلس است که این طرح به چه شکلی و در چه زمانی مورد بررسی قرار گیرد. ما نیز منتظر نظر هیئت‌رئیسه خواهیم ماند.»

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «قطعا دیگر کمیسیونی به معنای گذشته برای بررسی این طرح ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل نخواهد شد و اگر هم کمیسیون جدیدی تشکیل شود، برای جمع‌بندی طرح و ارائه گزارش آن برای رسیدگی در صحن مجلس خواهد بود. فرآیندی که در بررسی این طرح در گذشته طی شد، دیگر تکرار نمی‌شود.»

اخیرا سیدعلی یزدی‌خواه، نایب‌رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، از اعلام موافقت دولت با طرح صیانت در جلسات داخلی کمیسیون خبر داده است.

ارسال نظر