طی ۶ سال گذشته مصرف دیتا ۵۰۰ برابر شده است

رسانه کلیک - همراه اول ۹۰ میلیون کاربر فعال همراه اول دارد که ۲۰ میلیون کاربر اعتباری و ۷۰ میلیون کاربر دائمی است. از نظر مصرف دیتا تقریبا طی ۶ سال گذشته مصرف دیتا ۵۰۰ برابر شده است. در ایام کرونا ۱۱ تتابایت در روز مصرف شده است.

طی ۶ سال گذشته مصرف دیتا ۵۰۰ برابر شده است

«مهدی اخوان بهابادی» روز یکشنبه در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، گفت:« در سال ۹۸ نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد غیر عملیاتی داشتیم و بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را به دولت پرداخت کردیم.»

مدیرعامل شرکت همراه اول با بیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود کرده اند، ادامه داد:« ارزش همراه اول در بورس ۸۲ هزار میلیارد تومان است و همواره شفافیت مالی را در این عرصه داریم. انقلاب بزرگی در دنیا در حال رقم خوردن است. فناوری هایی که در تمام دنیا باعث تحول دیجیتال می شود. «کلود» در دنیا توصیف می کند که ما در دنیا ارائه خدمات نقطه ای نداریم و همه چیز در فضای ابری است.»

مدیرعامل شرکت همراه اولبا بیان اینکه در همراه اول بیشتر سعی کرده‌اند به بخش ارتباط صوتی بپردازند تاکید کرد :« توسعه زیرساخت، شاهراه رشد، اقتصاد دیجیتال است. در تحول دیجیتال کسب و کارهای سنتی مقاومت خواهند کرد به همین دلیل این حرکت باید به طور ظریف انجام شود تا بدون آسیب رساندن به کسب و کارهای سنتی بتوان در این مسیر پیش رفت. همراه اول ۹۰ میلیون کاربر فعال همراه اول دارد که ۲۰ میلیون کاربر اعتباری و ۷۰ میلیون کاربر دائمی است. از نظر مصرف دیتا تقریبا طی ۶ سال گذشته مصرف دیتا ۵۰۰ برابر شده است. در ایام کرونا ۱۱ تتابایت در روز مصرف شده است.»

مدیر عامل همراه اول با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم هستند افزودک« از تعداد سایت هایی که در کل کشور داریم، ۱۱هزار سایت به شبکه فیبر نوری متصل بوده و نزدیک به ۴۵ هزار روستا تحت پوشش نسل دوم هستند. ما در کشور ۲۵ میلیون گیمر داریم و ما نسبت به این جوانان مسئول هستیم. منظور من محدودسازی نیست اما با دید توسعه کسب و کار می توان از این فرصت برای کسب و کار داخلی استفاده و بستر را برای آن ها مهیا کرد.»

او با تاکید بر اینکه در دوران کرونا تقریبا تمام حوزه ها به حالت تعطیل درآمدند و تمامی توقعات به سمت حوزه اینترنت رفت ادامه داد:« وزارت آموزش و پرورش سرویس شاد را از ما درخواست کرد. در بازه زمانی کوتاه در راستای مسئولیت اجتماعی خود این سرویس را بالا آوردیم. در این اپلیکیشن روزانه بیش از ۹ میلیون دانش آموز حضور پیدا می کنند.»

بهابادی خاطرنشان کرد:« مرکز داده با مدل های مختلف در کشور نیاز است. هدف گذاری مان این است که تا پایان سال‌جاری ۱۳۷۰ «رک» را به مجموعه کشور اضافه کنیم. دیتاسنتری که امروز افتتاح می شود ۲۵۰ رک دارد. البته برای طبقه هم کف نیز فضا را برای ایجاد ۱۰۰ رک دیگر فراهم کرده ایم. تعدادی از رک های این دیتاسنتر مربوط به توسعه کار اپراتور همراه اول است و تعداد قابل توجهی از این رک ها برای شرکت هایی تعبیه شده که کسب و کارها بتوانند از این فضا ایجاد کنند. این دیتاسنتر در حال حاضر بزرگ ترین دیتاسنتر خارج از تهران است.»

ارسال نظر