تهران از قله موج ششم کرونا عبور کرد

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران از نزولی شدن آمارهای کرونا در تهران خبر داد. 

تهران از قله موج ششم کرونا عبور کرد

احتمال بروز پیک هفتم کرونا چقدر است؟

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا تهران گفت: «با توجه به تجربه سایر نقاط دنیا که هنوز درگیر موج هفتم بیماری نشدند، در ایران هم اگر اتفاق خاصی نیفتد و مردم هم در سفرها پروتکل‌ها را رعایت کنند و واکسیناسیون کاملی هم داشته باشند، ان‌شاءالله مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.»

دو هفته است از قله موج ششم کرونا در پایتخت عبور کرده ایم

وی با بیان اینکه دو هفته است که از قله موج ششم کرونا در پایتخت گذر کردیم، گفت: «کل بهمن‌‌ماه در شیب صعودی موج ششم بودیم که خوشبختانه از ابتدای اسفند تاکنون درحال تجربه شیب نزولی موج ششم کرونا هستیم و تقریبا نسبت به هفته قبل ۳۵ درصد آمار موارد ابتلایمان کاهش یافته است.»

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار موارد مرگ و میر بالا است، بیان کرد: «علت این موضوع تاخیر کاهش آمار مرگ و میر نسبت به ابتلا است و ان‌شاءالله از هفته آینده موارد مرگ و میر هم کاهشی خواهد شد. در کل بر اساس پیش‌بینی‌ها شیوع امیکرون رو به کاهش است، اما باید بدانیم که بین موارد بستری فعلی، مبتلایان به سویه دلتا هم حضور دارند؛ ولی در مجموع وضعیت بیمارستان‌ها پایدار است و مشکل تخت نیز نداریم.»

وی افزود: «در حال حاضر تعداد پذیرش سرپایی روزانه به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است. موارد بستری جدید ۴۰۰ نفر و موارد ترخیصی حدود ۵۰۰ نفر است؛ بنابراین در حالت تقریبا تعادلی قرار گرفتیم. از طرفی اکنون ۲۹۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داریم که حدود ۱۰۰۰ نفر در بخش ویژه و حدود ۲۰۰۰ نفر در بخش عادی بستری هستند.»

روند ابتلای کودکان به کرونا هم کاهشی است

او با بیان اینکه موارد ابتلای کودکان هم در حال تجربه روند کاهشی است،‌ تصریح کرد: «تا پیش از این حدود ۲۰ درصد ابتلاها سنین کودکان بودند که اکنون به ۱۰ درصد رسیده است. با تمهیدات وزیر محترم بهداشت ماه گذشته تعداد تخت‌های بستری ویژه کودکان افزایش یافت و بحران کمبود تخت ویژه برای کرونای کودکان برطرف شد، و از بحران گذر کردیم.»

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، ادامه داد: «با توجه به آغاز خریدهای نوروزی تاکید ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌ها و مراکز میوه و تره‌بار و... است. یکی از نکات بسیار مهم رعایت فاصله‌گذاری‌ها در مغازه‌ها است تا تعداد افراد کمی تردد کنند تا ان‌شاءالله شروع سال خوبی با بحرانی کمتر داشته باشیم.»

برای مراسم چارشنبه سوری مراقب امیکرون باشید

توکلی در خاتمه تاکید کرد: بهتر است برای چهارشنبه سوری نیز مردم مراسم خاصی نداشته باشند تا هم از خطرات آتش‌سوزی و هم از خطرات ابتلا به امیکرون در امان باشند. در کل بیمارستان‌ها برای این مناسبت‌ خاص آماده‌باش هستند. بیمارستان‌های منتخب شهید مطهری، حضرت فاطمه،‌ شهدای یافت‌آباد، حضرت رسول، فارابی و فیروزگر آماده باش هستند و حتی در بیمارستان‌های تک تخصصی هم پزشکان با تخصص مرتبط با سوانح، مقیم هستند تا مشکلی پیش نیاید.

همچنین بدانید: شرایط سفرهای نوروزی مجاز | ثبت پلاک در ایران من و ۲ دوز واکسن الزامی است

ارسال نظر