دستگاه های اندرویدی قدیمی دیگر امکان ورود به حساب گوگل را نخواهند داشت

اگر شما هم از یک گوشی هوشمند همراه اندروید ۲.۳.۷ یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، به زودی امکان ورود به حساب گوگل برای شما وجود نخواهد داشت. 

دستگاه های اندرویدی قدیمی دیگر امکان ورود به حساب گوگل را نخواهند داشت

شرکت گوگل اخیرا اعلام کرده است: «ما به منظور حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران قانون جدیدی برای کاربران نسخه‌‌های بسیار قدیمی اندروید (نسخه ۲.۳.۷ به قبل) اجرا خواهیم کرد و به واسطه آن از تاریخ ۲۷ ماه سپتامبر امکان استفاده از خدمات گوگل در این دستگاه‌ها وجود نخواهد داشت.»

با اجرایی شدن این قانون، کاربران دستگاه‌های مجهز به نسخه‌های بسیار قدیمی گوگل در صورتی که قصد ورود به حساب کاربری گوگل خود را در اپلیکیشن‌های مختلف این شرکت مثل یوتیوب، جیمیل یا حتی مپس داشته باشند با خطاهای مختلفی همچون نام‌کاربری یا رمز نادرست مواجه خواهند شد.

برای اینکه متوجه سن دستگاه‌های شامل قانون جدید شوید کافیست به زمان عرضه اندروید ۲.۳.۷ توجه کنید. از زمان انتشار این نسخه تقریبا ۱۰ سال می‌گذرد. نکته جالب اینجاست که هنوز بیش از ۳ میلیارد گوشی هوشمند فعال مجهز به این نسخه در دنیا وجود دارد. این بدان معناست قانون جدید می‌تواند تاثیر مستقیمی روی بسیاری از کاربران قدیمی داشته باشد.

بنابراین اگر شما نیز از جمله کاربران قدیمی اندرویدی هستید باید توجه داشته باشد در صورت استفاده از اندروید ۲.۳.۷ و قدیمی‌تر، دستگاه شما از تاریخ ۲۷ سپتامبر دیگر امکان ورود به حساب گوگل را نخواهد داشت و همین مسئله باعث می‌شود تا اینگونه کاربران دیگر نتوانند از خدمات گوگل به درستی استفاده کنند.

به گفته گوگل کاربران اندروید ۳ به بالا می‌توانند فعلا طبق روال همیشگی از خدمات مختلف شرکت استفاده کنند و در آینده این دستگاه‌ها نیز به لیست محصولات منسوخ شده گوگل اضافه خواهند شد.

شما از کدام نسخه سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید؟ آیا قوانین جدید گوگل شامل گوشی هوشمند شما می‌شود؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر