آیفون ۱۳ مجهز به فناوری ارتباطی ماهواره ای است؟

با اینکه تنها چند روز تا ماه سپتامبر و زمان رونمایی آیفون ۱۳ باقی مانده است اخبار جدیدی مبنی بر امکان بکارگیری فناوری ارتباطی ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۳ منتشر شده است. 

آیفون ۱۳ مجهز به فناوری ارتباطی ماهواره ای است؟

تقریبا ۲ هفته تا رونمایی آیفون‌های جدید اپل فاصله داریم اما طبق معمول شایعات حتی تا ساعاتی پیش از پرده برداری از محصولات منتشر می‌شوند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط تحلیل‌گر چینی محصولات شرکت اپل آقای مینگ‌چی‌کو، اعلام شده است امکان ارسال پیامک و ایجاد تماس در صورت در دسترس نبودن فناوری‌های 4G و 5G در سری آیفون ۱۳ وجود دارد.

بعلاوه رسانه مک‌رومرز نیز درباره گوشی‌های جدید اپل اعلام کرده است سری آیفون ۱۳ همراه یک سخت‌افزار جدید با امکان اتصال به ماهواره‌ها در به بازار عرضه خواهد شد.

این امکان درحال حاضر تنها از طریق چیپ‌های مدل X60 شرکت کوالکام امکان‌پذیر بوده و به دستگاه استفاده کننده از آن قدرت ایجاد ارتباطات ماهواره‌ای را می‌دهد. البته استفاده از این قابلیت نیازمند یک نرم‌افزار برنامه‌ریزی شده است.

طبق یادداشت آقای مینگ به نظر می‌رسد اپل برای ایجاد ارتباطات ماهواره‌ای در آیفون ۱۳ با شرکت Globalstar از آنجایی که هردو این شرکت‌ها با کمپانی کوالکام همکاری می‌کنند بنابراین همکاری اپل با گلوبال‌استار امری دور از انتظار نیست.

استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای باعث می‌شود تا کاربران برای ایجاد ارتباط با یکدیگر دیگر نیازی به پرداخت قبض‌های اپراتورها نباشند و بتوانند بصورت رایگان کارهای خود را انجام دهند.

البته هنوز مشخص نیست فناوری مورد بحث در چه کشورهایی در دسترس قرارگیرد. هم‌چنین گفته می‌شود ممکن است استفاده از فناوری ارتباطی ماهواره‌ای تنها به برنامه‌هایی همچون آی‌مسیج و فیس‌تایم محدود شود.

شرکت اپل درباره استفاده از فناوری ارتباطی ماهواره‌ای در محصولات خود برنامه‌های ویژه‌ای دارد و ما بزودی آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

به نظر شما استفاده از ماهواره‌ها در سال ۲۰۲۱ امری منطقی است؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر