عرضه پرچم‌دار هوآوی میت 40 یک سال به تاخیر افتاد!

رسانه کلیک - یکی از افشاگران معروف در یک توییت اعلام کرد که عرضه جهانی هوآوی میت 40 به احتمال زیاد تا سال 2021 به تاخیر خواهد افتاد. 

عرضه پرچم‌دار هوآوی میت 40 یک سال به تاخیر افتاد!

قرار بود شرکت هوآوی در رویداد IFA 2020 از چیپست کایرین رونمایی کند و چند روز بعد نیز گوشی پرچم‌دار هوآوی میت 40 خود را عرضه کند. اما هیچ‌کدام از این موارد اتفاق نیفتاد. اکنون یکی از افشاگران معروف به نام ایوان بلس در توییتی اعلام کرده است که عرضه جهانی این پرچمدار ممکن است یک سال به تاخیر بیفتد.

البته این موضوع مربوط به نسخه جهانی این گوشی است و هوآوی میت 40 تا آخر امسال در چین عرضه خواهد شد. اما شرکت هوآوی هیچ برنامه مشخصی برای عرضه جهانی این گوشی پرچمدار خود اعلام نکرده است.

سال گذشته نیز گوشی‌های میت 30 اواخر سپتامبر در کشور چین عرضه شدند و بعد در اواخر نوامبر تعداد محدودی از آن‌ها در اروپا عرضه شد. سپس به تدریج در کشورهای مختلف این گوشی عرضه شد؛ حتی در برخی کشورها عرضه آن تا اوایل سال بعد نیز طول کشید. به نظر می‌رسد که همین روند حتی کندتر از سال گذشته برای عرضه هوآوی میت 40 اتفاق بیفتد.

دلیل این اتفاق هنوز مشخص نیست؛ اما قطعا تحریم‌های مختلف این شرکت دلیل بزرگی برای این تاخیر است. از امروز شرکت هوآوی دیگر نمی‌تواند از تراشه‌های شرکت TSMC استفاده کند و حتی به نمایشگرهای OLED شرکت‌های سامسونگ و ال جی نیز دسترسی نخواهد داشت.

البته طبق گزارش منتشر شده از سوی هوآوی، این شرکت به اندازه کافی تراشه (۱۰ میلیون عدد) در انبارهای خود ذخیره کرده است و تصمیم دارد از نمایشگرهای BOE استفاده کند. البته ممکن است این مقدار تنها برای گوشی های موردنیاز برای عرضه در چین کافی باشد.

دلیل دیگر این تاخیر نیز می‌تواند تقاضای کم برای این گوشی در کشورهای دیگر باشد. این گوشی قطعا در کشور آمریکا عرضه نخواهد شد و در کشور هند نیز استقبال خوبی از آن نشده است. وضعیت این گوشی در اروپا نیز نامشخص است؛ زیرا برخی از کشورها تجهیزات هوآوی را از زیرساخت‌های خود حذف کرده‌اند اما ممکن است مشکلی با گوشی‌های هوآوی نداشته باشند.

ارسال نظر