غلبه تیک تاک بر یوتیوب با توجه به معیار میانگین زمان مشاهده

تیک تاک رکورد یوتیوب  را در میانگین زمان مشاهده ویدیوها شکست. غلبه تیک تاک بر یوتیوب نشان می‌دهد که این اپلیکیشن پرطرفدار، جریان و چشم‌انداز اجتماعی را تغییر داده است.

غلبه تیک تاک بر یوتیوب با توجه به معیار میانگین زمان مشاهده

غلبه تیک تاک بر یوتیوب

اپلیکیشن تیک تاک در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری را به دست آورده است و دلیل عمده این محبوبیت را می‌توان فرمت فیلم‌های کوتاه در نظر گرفت. طبق گزارش جدید BBC، این اپلیکیشن پرطرفدار توانسته در ایالات‌متحده و انگلستان از رقیب اصلی خود یوتیوب جلو زده و به میانگین زمان مشاهده بیشتری دست یابد.

سپری شدن وقت بیشتر در تیک تاک

این گزارش به استناد تحقیقات یک شرکت نظارت روی اپلیکیشن به نام App Annie نوشته شده و نشان می‌دهد متوسط زمانی که هر کاربر در تیک تاک سپری می‌کند، بیشتر از متوسط زمانی بوده که در یوتیوب سپری می‌شود.

این واقعیت به سطح بالای تعامل کاربران با این اپلیکیشن سرگرم‌کننده اشاره می‌کند. به گفته App Annie، تیک تاک جریان و چشم‌انداز اجتماعی را تغییر داده است.

با این وجود، یوتیوب هنوز هم از نظر کل زمان سپری شده، در جایگاه اول قرار دارد (نه برای هر کاربر، بلکه به طور متوسط). این واقعیت به خوبی توجیه‌پذیر است، چون یوتیوب کاربران بیشتری نسبت به تیک تاک دارد.

طبق برآوردهای انجام‌شده توسط یوتیوب، ماهانه دو میلیارد کاربر در این رسانه اجتماعی فعالیت می‌کنند، حال آنکه تعداد کاربران تیک تاک در اواسط سال 2020 تنها حدود 700 میلیون بوده است.

معیار «زمان سپری شده» در گزارش جدید تنها برای گوشی‌های اندرویدی سنجیده شده و از همه مهم‌تر، کاربران چینی در آن لحاظ نشده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، بزرگ تین پایگاه کاربری تیک تاک در چین قرار دارد.

طبق گفته‌های تحلیلگر معروفی به نام جیمی مک ایوان، رکورد جدید تیک تاک در آینده نزدیک مجددا توسط یوتیوب شکسته می‌شود. تیک تاک هزینه زیادی را صرف جذب کاربران کرده است، اما در مقایسه با سایر رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، لزوما ماندگاری طولانی ندارد.

در انگلستان، اپلیکیشن TikTok توانست در ماه ژوئن سال 2020 نسبت به معیار «زمان سپری شده» از یوتیوب جلو زده و در جایگاه اول قرار گیرد و تسلط خود را تاکنون ادامه دهد. در ایالات‌متحده نیز پس از کش‌وقوس‌های بسیار، تیک تاک بالاخره توانست در آوریل سال 2021 از رقیب خود پیشی بگیرد و جایگاه برتر خود را ا این لحظه حفظ کند.

وابستگی پلتفرم‌های پخش زنده به سازندگان

طبق گزارش جدید، اپلیکیشن هایی دارای قابلیت پخش زنده هستند، کاربران را وادار به پرداخت هزینه بیشتر به سازندگان و خالقان محتوا می‌کنند. به عنوان مثال، تیک تاک به بازدیدکنندگان خود اجازه می‌دهد تا به وسیله coins پاداشی را به سازندگان اعطا کنند.

غلبه تیک تاک به یوتیوب

یوتیوب نیز دارای رویه پاداش‌ده‌ی مشابهی برای پخش‌های زنده است. در حقیقت پخش زنده یک روش عالی برای تعامل کاربران و رشد اپلیکیشن های اجتماعی محسوب می‌شود.

افزایش محبوبیت و ویژگی‌های تیک تاک

تیک تاک به تازگی ویژگی‌های متعددی را پلتفرم خود اضافه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان ضبط ویدیوهای طولانی‌تر اشاره کرد. ظاهرا این شرکت مشغول فعالیت روی ویژگی جدیدی است که امکان ضبط ویدیو برای 5 دقیقه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ضمن، ضبط ویدیوهای 10 دقیقه‌ای نیز جزء وعده‌های آینده تیک تاک به حساب می‌آید.

با توجه به فعالیت‌های اخیر و ویژگی‌های جدید، به نظر می‌رسد تیک تاک قصد کنار زدن یوتیوب را در سر دارد. بد نیست بدانید تیک تاک به تازگی از فیس بوک جلو زده و به پردانلودترین اپلیکیشن دنیا تبدیل شده است.

ارسال نظر