فتحعلی اویسی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درگذشت

فتحعلی اویسی بازیگر نقش ماندگار آقای کاووسی سریال بدون شرح، دار فانی را وداع گفت. وی به دلیل عارضه قلبی دقایقی پیش در بیمارستان درگذشت.

فتحعلی اویسی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درگذشت

فتحعلی اویسی درگذشت

بسیاری افراد با شنیدن نام فتحعلی اویسی، لبخند به لبشان می‌آید و یادی از آقای کاووسی سریال بدون شرح می‌کنند؛ بازیگری با چهره‌ای جدی، اما دلی پرمهر که سال‌هاست از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار بود.

هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر کسالت فتحعلی اویسی که در بیمارستان بستری شد. وی به دلیل عارضه قلبی خود در ICU تحت مراقبت‌های ویژه پزشک‌ها قرار داشت. متأسفانه فتحعلی اویسی روز ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

اویسی زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ در شهر فردو قم بود که در رشته کارگردانی و بازیگری سینما در دانشگاه ایالتی تگزاس فارغ‌التحصیل شد. وی بازیگری را از دهه ۶۰ در ایران شروع کرد. به دلیل قدرت بیان و چهره کاریزماتیک فتحعلی اویسی،‌ خیلی زود مورد توجه مخاطبین هنر هفتم قرار گرفت.

فتحعلی اویسی در نقش آقای کاووسی فتحعلی اویسی در نقش آقای کاووسی

فیلم‌های سرب، ناخدا خورشید، بانو، هامون، مومیایی ۳، جهان پهلوان تختی،‌ مادرزن سلام و کلاهی برای باران از جمله آثار سینمایی فتحعلی اویسی هستند. همچنین، وی در سریال‌های ولایت عشق، پس از باران، بدون شرح، باغچه مینو، زیرزمین، کمربندها را ببندیم و خانه ما نیز نقش‌آفرینی کرده است.

اسطوره سینمای ایران در قامت کارگردانی هم ظاهر شده است. وی فیلم‌های مریم و میتیل و سربلند را کارگردانی کرد که هر کدام در زمان خود مورد استقبال مخاطبین سینما قرار گرفت.

فتحعلی اویسی با نقش‌آفرینی در سریال بدون شرح به شهرت بالایی رسید به طوری که شخصیت آقای کاووسی مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بود؛ شخصیتی جدی که سعی می‌کرد هفته‌نامه خود را سرپا نگه دارد،‌ اما مشکلات فراوان هفته‌نامه شهر قشنگ کار را برای او سخت می‌کرد.

نقش‌های ماندگار جناب‌ سرهنگ «ناخداخورشید» ناصر تقوایی، یزقل «سرب» مسعود کیمیایی و دکتر سروش «هامون» داریوش مهرجویی هرگز از خاطر مخاطبین سینمای ایران پاک نخواهد شد. روحش شاد و یادش گرامی.

ارسال نظر