فراخوان بزرگ تویوتا در سراسر جهان

نقص ترمز دستی باعث شد شرکت تویوتا ۳۴۰ هزار دستگاه خودروی مدل پریوس را از سراسر جهان فرابخواند.

فراخوان بزرگ تویوتا در سراسر جهان

به گزارش کلیک، تویوتا ۳۴۰ هزار دستگاه خودروی مدل پریوس را به دلیل نقص در ترمز دستی از سراسر جهان فراخوانده است. این نقص باعث شکستن ترمز دستی شده و همین امر، خطر خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده را افزایش می دهد. اما تاکنون هیچ گزارشی از طرف شرکت تویوتا نرسیده که وقوع حادثه به این علت را بیان کرده باشد. این فراخوانی مربوط به مدل های پریوس ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده که از آگوست ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۶ تولید شده اند.

تویوتا اعلا کرد "در خودروهایی که در این بازه تولید شده اند، این احتمال وجود دارد که ترمز دستی کار نکند. اگر این اتفاق رخ دهد و راننده از وسیله نقلیه خارج شود و در حالی که موتور روشن است، دنده روی حالتی غیر از "حالت پارک" باشد، ممکن است خودرو راه بیافتد و این خطر تصادف را افزایش می دهد".

اکثر وسایل نقلیه ای که فراخوانده شده اند، در خارج از کشور هستند. ۲۱۲ هزار دستگاه فراخوانی شده در ژاپن ثبت شده و ۱۷ هزار عدد در اروپا. ۹۲ هزار خودرو در ایالات متحده قرار دارند. داستان غم انگیز مرگ آنتون یلچین در تصادفی که به دلیل خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده رخ داد ( یک خودروی جیپ گرند چروکی) هنوز در ذهن ما تازه است. تویوتا می گوید اطلاع رسانی به صاحبان وسایل نقلیه نامبرده را از ماه نوامبر و از طریق ایمیل آغاز کرده، و فروشندگان و نمایندگی ها در حالت آماده باش هستند تا بدون دریافت هزینه این مشکل را برطرف کنند. طبق گفته این شرکت، تنها چاره برای رفع این مشکل، نصب گیره های جدید روی بوت های گرد و غبار کابل ترمز دستی است. رانندگان می توانند وضعیت وسیله نقلیه خود را با رفتن به وبسایت اختصاصی فراخوان تویوتا و وارد کردن VIN چک کنند.

البته همه خبرهایی که از تویوتا می رسد، خبر بد نیستند. در یک کنفرانس خبری مشترک در ژاپن که روز چهارشنبه برگزار شد، این شرکت خودروسازی اعلام کرد مذاکرات خود برای همکاری با شرکت سوزوکی را آغاز کرده است. هر چند هنوز کار محسوسی انجام نشده که بتوان اعلام کرد، اما برقراری یک همکاری تجاری بالقوه می تواند حجم نسبتا بالایی از تحقیق، توسعه، و قابلیت تولید انبوه شرکت تویوتا را در دسترس سوزوکی قرار دهد. در مقابل، سوزوکی دانش خود در زمینه ساخت خودروهای کوچکتر و ارزان تر برای بازارهایی مانند هند به را به تویوتا منتقل می کند. ما تا حد امکان اخبار این همکاریها را دنبال خواهیم کرد. پس برای دریافت اخبار دنیای خودرو، در مرورگر خود عبارت خودروهای DT را جستجو کنید.

ارسال نظر