فروش ارز دیجیتال بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی | حدود 141 میلیون دلار دارایی از بازار خارج شد!

رسانه کلیک - آخرین گزارش ارائه شده توسط شرکت تحلیلی کوین شرز (CoinShares) نشان می‌دهد که فروش ارز دیجیتال بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان ادامه دارد. هفته گذشته 141 میلیون دلار دارایی از محصولات بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی فروخته شد.

فروش ارز دیجیتال بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی | حدود 141 میلیون دلار دارایی از بازار خارج شد!

با استناد به گزارش هفتگی جریان سرمایه دارایی‌های دیجیتال کوین شرز، سرمایه‌گذاران نهادی به کاهش فعالیت‌های بیت کوین خود ادامه می‌دهند. حجم فروش ارز دیجیتال بیت کوین در هفته گذشته 141 میلیون دلار بود. این مقدار فروش سرمایه در یک هفته بی‌سابقه بوده است.

این داده‌ها در پی فروش نهادی سنگین پس از ریزش بازار ماه مه ارائه می‌شود. سرمایه‌گذاران سازمانی بین 10 و 16 ماه مه، 100 میلیون دلار از محصولات ارزهای دیجیتال خود را فروختند.

حجم مبادلات بیت کوین نیز افت بسیار زیادی داشته است. میانگین حجم مبادلات در هفته اول ماه ژوئن نسبت به میانگین هفتگی ماه مه 62 درصد کاهش داشته است.

با اینکه این گزارش ذهنیت نهادی نسبت به بیت کوین را از اوایل ماه مه بدبینانه و متمایل به فروش می‌داند، کوین شرز تأکید کرد که این میزان خروج سرمایه، کمتر از یک دهم میزان ورود سرمایه در سال 2021 است. در این گزارش آمده است:

این خروج سرمایه اخیر تنها با 8.3 درصد از سرمایه ورودی در این سال برابر بوده و نسبت به خروج سرمایه اوایل 2018، بسیار ناچیز است.

از آغاز سال ۲۰۲۱، بیش از ۴.۲ میلیارد دلار سرمایه به محصولات بیت کوین جاری شده است. سهم بیت کوین از کل سرمایه نگهداری شده در محصولات ارزهای دیجیتال 65.9 درصد است.

از سوی دیگر، تقاضای رو به کاهش و فروش ارز دیجیتال توسط سازمان‌ها بار دیگر با افزایش میل سازمان‌ها برای خرید اتریوم مصادف شده است. پس از تزریق سرمایه 33 میلیون دلاری هفته گذشته، حالا اتریوم 26.8 درصد از دارایی‌های تحت مدیریت ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کوین شرز همچنین اشاره کرد که سرمایه‌گذاران قصد شروع فعالیت در بازار ریپل و کاردانو را نیز دارند. ریپل هفته گذشته 7 میلیون دلار جذب سرمایه کرد که از ماه آوریل بی‌سابقه بوده است. در هفته گذشته 4.5 میلیون دلار سرمایه نیز به کاردانو تزریق شد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط CoinGecko، اتریوم همچنان جایگاه بیت کوین را به‌عنوان بیشترین دارایی دیجیتال مبادله شده (به جز استیبل کوین‌ها)، غصب کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که ظرف 24 ساعت گذشته، 37.4 میلیون دلار اتریوم مبادله شده است. این مقدار فقط از استیبل کوین تتر با حجم مبادلات روزانه 75.5 میلیارد دلاری کمتر است. از طرف دیگر، حجم مبادلات بیت کوین در همین بازه 32.9 میلیارد دلار گزارش شده است.

ارسال نظر