فشار اپل برای ایجاد پرداخت درون برنامه‌ای در اپلیکیشن وردپرس

رسانه کلیک - اپل اپلیکیشن وردپرس را مجبور کرد تا بخشی را به منظور خریدهای درون‌برنامه به اپ خود اضافه کند تا اجازه انتشار بروزرسانی داشته باشد. این اقدام در صورتی است که اپلیکیشن وردپرس در iOS رایگان است.

فشار اپل برای ایجاد پرداخت درون برنامه‌ای در اپلیکیشن وردپرس

تاکنون کاربران iOS در اپلیکیشن وردپرس می‌توانستند به صورت رایگان وب‌سایت خود را مدیریت کنند. وردپرس نیز درآمد خود را از این راه به دست نمی‌آورد. کاربران برای خرید دامنه‌های دات کام (com.) و حق اشتراک‌های ویژه برای استفاده از مزایای مختلف وردپرس در وب‌سایت رسمی آن باید هزینه‌ای را به وردپرس بپردازند و وردپرس نیز درآمد خود را از این راه کسب می‌کند.

مدیر وردپرس نیز پس از جنجال‌های اپل و اپیک گیمز در حساب توییتری خود اعلام کرده است که به دلیل نداشتن بخش پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل آن‌ها را از انتشار به‌روزرسانی جدید منع کرده است. وی افزود اپل از آن‌ها درخواست کرده تا این بخش را اضافه کنند تا بتوانند اپدیت جدید خود را منتشر کنند.

اپل این اقدام را با هدف دریافت کارمزد ۳۰ درصدی از طریق فروش‌های درون‌برنامه‌ای انجام داده است. این اقدام برای اپلیکیشنی که به منظور مدیریت وب‌سایت‌های کاربران طراحی شده است دور از انتظار است. مقامات کوپرتینویی‌ها در پاسخ به رسانه‌های خبری گفتند اپلیکیشن‌هایی که امکان دسترسی کاربران به محتوا را می‌دهند یا باعث می‌شوند که آن‌ها به وسیله اپلیکیشن به ویژگی‌های سایت یا پلتفرمی دیگر دسترسی پیدا کنند باید بخش خرید درون برنامه‌ای را اضافه کنند.

مدیر این شرکت نیز اعلام کرد که شروط اپل را می‌پذیرد و تا یک ماه آینده قسمتی را به عنوان خرید درون‌برنامه‌ای برای اپ خود در نظر می‌گیرد. در حقیقت کاربران از الان به بعد برای دریافت حق اشتراک‌های وردپرس که به صورت مستقیم از وب‌سایت آن خریداری می‌کردند باید مبلغی را به عنوان کارمزد پرداخت کنند.

مدیر وردپرس در ادامه گفت به اپل پیشنهادی ارائه کرده بودیم که رفتن به صفحه خرید حق اشتراک ازطریق اپلیکیشن مسدود شود اما آن‌ها نپذیرفتند. با این وجود پس از توافق اپل و این شرکت کوپرتینویی‌ها اجازه انتشار آپدیت را به اپلیکیشن آن‌ها دادند. تعدادی از نشریه‌های معروف نیز بر اثر این خبر نامه‌ای به اپل ارسال کردند تا کارمزد خود را ۱۵ درصد کاهش دهد اما اپل هنوز خبری درباره این موضوع منتشر نکرده است.

ارسال نظر