فناوری باتری جدید می‌تواند گوشی شما را در کمتر از 5 دقیقه شارژ کند!

رسانه کلیک - پژوهشگران کمبریج با یافتن راهی برای تعیین محدوده سرعت جابجایی یون‌های لیتیم در هنگام شارژ و همینطور تخلیه شارژ، به یک فناوری باتری جدید دست یافته‌اند.

فناوری باتری جدید می‌تواند گوشی شما را در کمتر از 5 دقیقه شارژ کند!

از آنجا که پیشرفت در زمینه باتری معمولا در دوره‌های زمانی مشخص به آرامی اتفاق می‌افتد، ماندگاری و طول عمر گوشی‌های هوشمند نیز به تدریج بهبود پیدا می‌کند. مثلا بهبود باتری در گوشی آیفون امروزی در هنگام مقایسه با آیفون 7 سال پیش بیشتر به چشم می‌آید (تا آیفون عرضه‌شده در سال گذشته).

به بیان ساده‌تر، تحقیقات در زمینه باتری به ‌کندی رو به جلو حرکت می‌کند. هرچند پژوهشگران ساعات بی‌شماری در تلاش برای رسیدن به دستاوردهای جدید هستند.

محققین دانشگاه کمبریج اخیرا به یک فناوری جدید برای باتری‌های یون لیتیم دست یافته‌اند که می‌تواند دستگاه‌ها را در مدت کمتر از 5 دقیقه شارژ کند! باتری‌های یون لیتیم بیشتر در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مشکلات موجود سد راه شارژ سریع باتری‌های یون لیتیم، داغی یا منفجر شدن در صورت شارژ بیش از حد است. پژوهشگران کمبریج راهی برای تعیین آستانه واقعی دریافت شارژ توسط سلول‌های باتری کرده‌اند. در نتیجه، می‌توان میزان شارژ را تا حد مناسبی افزایش داد، بدون اینکه آسیبی به باتری وارد شود.

رسانه خبری Independent در مورد فناوری باتری جدید نوشته است:

روش منتشرشده در ژورنال Nature به محققان اجازه می‌دهد تا محدوده سرعت برای چرخه‌های شارژ در باتری‌ها را شناسایی کرده و سپس راهی برای به حداکثر رسانی قابلیت آن‌ها پیدا کنند.

آیا ظهور فناوری جدید برای باتری‌های یون لیتیم به معنی مشاهده سرعت فوق‌العاده شارژ سریع در دستگاه‌های آینده، مثل آیفون 13 یا مدل‌های جدید سامسونگ است؟ نه کاملا!

پژوهش اخیر به نوعی پرده‌برداری از نسل بعدی فناوری باتری بوده که ممکن است به دنیای واقعی وارد شود. با این حال، درک این نکته که خلاقیت‌های تکنولوژیکی متوقف نشده و هنوز ادامه دارد، بسیار دلگرم‌کننده است.

ارسال نظر