فناوری شارژ ۲۰۰ وات شیائومی با همکاری یک استارتاپ در دست توسعه است

رسانه کلیک - تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شارژ ۲۰۰ وات برای اولین بار توسط شیائومی در حال انجام است اما به نظر می‌رسد در عرضه این تکنولوژی، شیائومی تنها نخواهد بود. 

فناوری شارژ ۲۰۰ وات شیائومی با همکاری یک استارتاپ در دست توسعه است

یکی از پرطرفدارترین مسائل روز دنیای گوشی‌های هوشمند فناوری شارژ ۲۰۰ وات است. تا قبل از این همه بر این باور بودند این تکنولوژی توسط شیائومی ساخته شده است. اما به نظر می‌رسد این در ساخت آن تنها نبوده و استارتاپ دیگری با غول چینی همکاری می‌کند.

این تکنولوژی برای اولین‌بار روی گوشی Mi 11 Pro مورد آزمایش قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد شرکت شیائومی با همکاری یک استارتاپ چینی موفق به ساخت این تکنولوژی فوق‌العاده شده است.

البته ما هنوز یک مسیر طولانی تا دستیابی به این سرعت شارژ در گوشی‌های هوشمند داریم.

طبق گزارشات منتشر شده از یک شرکت چینی تازه‌تاسیس با نام NuVolta، اخیرا این استارتاپ از دومین نسل تکنولوژی شارژ سریع خود با عنوان NU2205 و توان خروجی ۱۰۰ وات رونمایی کرده است.

طبق گزارشات، NuVolta NU2205 از باتری‌های دوگانه پشتیبانی می‌کند. این باتری‌ها فعلا توسط کمپانی شیائومی تولید می‌شوند. بنابراین به نظر می‌رسد تکنولوژی شارژ سریع ۲۰۰ وات شیائومی با همکاری این شرکت کوچک ساخته شده باشد.

حدس و گمان‌های دیگر حاکی از آن است غول فناوری چینی اولین شرکتی باشد که با همکاری NuVolta اولین گوشی همراه با سرعت شارژ ۲۰۰ وات را به بازار عرضه کند.

به ادعای شیائومی، تکنولوژی شارژ سریع HyperCharge تنها پانزده دقیقه زمان لازم دارد تا شارژ گوشی کاربران را از صفر به صد درصد برساند.

البته که احتمال تغییر در اعداد اعلام شده وجود دارد. زیرا در تبلیغ منتشر شده توسط این شرکت، تلفن هوشمند مورد تست بجای استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است.

در حال حاضر ایده‌های مختلفی برای شارژ سریع گوشی‌های هوشمند وجود دارد یکی از آنها شارژ توسط انرژی صدا است. اما هنوز این فناوری‌ها نتوانسته‌اند جای خود را به خوبی بین کاربران باز کنند.

باید دید که غول‌های فناوری از چه تکنولوژی‌های کاربردی برای شارژ محصولات آینده خود استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر