فیسبوک از یک سایت به جرم فروش لایک و کامنت جعلی در اینستاگرام شکایت کرد

رسانه کلیک - فیسبوک که مالک اینستاگرام به شمار می‌رود از شرکتی به نام Nakrutka شکایت و آن را به فروش لایک و کامنت جعلی در اینستاگرام متهم کرد.

فیسبوک از یک سایت به جرم فروش لایک و کامنت جعلی در اینستاگرام شکایت کرد

فیسبوک ادعا کرده است که این شرکت توسط شبکه‌ای از بات‌ها و نرم‌افزارهای خودکار لایک، کامنت و فالوور جعلی به اینستاگرام می‌فروشد. بنابراین علاوه بر شکایت از این شرکت از توسعه‌دهنده‌ای به نام MobiBurn نیز شکایت کرد؛ زیرا آن‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب داده‌های مربوط به کاربران را جمع‌آوری می‌کردند.

در گذشته نیز محققان امنیتی به فیسبوک هشدار داده بودند که این وب‌سایت اطلاعاتی مانند نام، منطقه زمانی، آدرس ایمیل و جنسیت را از فیسبوک درخواست داده بود تا اطلاعات مورد نیاز خود را از دیوایس‌ها به دست آورد. فیسبوک اعلام کرد که این شرکت از همکاری با فیسبوک به منظور رفع نگرانی‌ها نیز خودداری کرده است.

فیسبوک در گذشته نیز از چند فرد و کمپانی دیگری به دلیل نقض قوانین پلتفرم اینستاگرام، فروش فروش لایک و کامنت جعلی در اینستاگرام و سواستفاده از داده‌ها شکایت کرده بود. فیسبوک در ابتدای سال جاری میلاپی نیز از یک توسعه‌دهنده اسپانیایی به جرم فروش لایک جعلی به اینستاگرام شکایت کرده بود.

فیسبوک یک سال پیش از یک کمپانی نیوزلندی به نام Social Media Series Limited نیز شکایت کرده بود. این شرکت باعث افزایش مصنوعی لایک‌ها و تبلیغات غیرمعمولی پست‌ها در اینستاگرام شده بود. فیسبوک اعلام کرده است که این شرکت با استفاده از خدمات جعلی حدود ۹/۴ میلیون دلار درآمد داشته است. در نهایت ایم پرونده با پرداخت ۵۰۰ هزار دلار به فیسبوک پایان یافت. فیسبوک ۲ سال پیش نیز از چهار شرکت چینی به علت فروش لایک جعلی و فالوور شکایت و سال ۲۰۱۸ به صورت کلی ۱/۵ میلیارد پروفایل جعلی را حذف کرد.

ارسال نظر