فیس‌بوک امکان اجرای بازی های ابری را در آیفون و آیپد فراهم کرد

شرکت فیس‌بوک اخیرا ترتیبی داده تا دارندگان محصولات اپل نیز از این به بعد بتوانند از طریق برنامه وب و مرورگر سافاری به بازی های ابری دسترسی پیدا کنند.

فیس‌بوک امکان اجرای بازی های ابری را در آیفون و آیپد فراهم کرد

نحوه اجرای بازی های ابری فیس‌بوک در محصولات اپل

فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد امکان اجرای بازی های ابری از طریق برنامه وب در مرورگر سافاری نیز فراهم آمده است. بدین ترتیب دارندگان آیفون و آیپد نیز می‌توانند بازی‌ها را بدون نیاز به دانلود، روی موبایل یا مرورگر وب اجرا کنند.

مقامات فیس‌بوک با انتشار یک توییت، نحوه اجرای بازی‌ها را نیز برای گیمرها توضیح داده‌اند که مراحل آن به شرح زیر است:

  • مرورگر سافاری را روی دستگاه‌ خود باز کنید.
  • سپس به آدرس fb.gg/play بروید.
  • بازی های ابری را جستجو و اجرا کنید.
  • برای دسترسی سریع‌تر به بازی دلخواه خود، آن را روی صفحه اصلی دستگاه ذخیره کنید.

البته دستورالعمل فوق تنها مخصوص ساکنان آمریکا، کانادا و مکزیک است و سایر علاقه‌مندان باید با همان بازی های HTML5 کنار بیایند.

شرکت کوپرتینویی مدتی پیش سیاست‌های گیمینگ خود را تغییر داد و اعلام کرد هر یک از بازی های ابری باید به عنوان یک اپلیکیشن مجزا در اپ استور ثبت و بازنگری شوند. البته این قانون شامل بازی‌هایی که روی مرورگر اجرا می‌شوند، نیست. لذا استفاده از برنامه وب در واقع یک تاکتیک هوشمندانه برای دور زدن سیاست اپل است که شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و آمازون نیز از آن برای اجرای بازی های ابری در محصولات اپل استفاده می‌کنند.

بازی هایی مثل Assassin's Creed Rebellion، Risk: Global Domination و LEGO Legacy: Heroes Unboxed جزو پرطرفدارترین بازی های ابری در سرویس فیس‌بوک هستند که متأسفانه فعلا امکان اجرای آن‌ها در برخی مناطق وجود ندارد.

ارسال نظر