فیسبوک به کاربرانی که قبل از انتخابات آمریکا حساب خود را غیرفعال کنند پول می‌دهد

رسانه کلیک - فیسبوک تاثیر شبکه اجتماعی روی دموکراسی را بررسی می‌کند. به همین علت به کاربرانی که قبل از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حساب‌های خود را غیرفعال می‌کنند پول می‌دهد.

فیسبوک به کاربرانی که قبل از انتخابات آمریکا حساب خود را غیرفعال کنند پول می‌دهد

در حال حاضر گفته می‌شود که فیسبوک قصد دارد درباره هزینه‌ای که کاربر می‌خواهد برای غیرفعال کردن حساب‌های خود در اینستاگرام و فیسبوک دریافت کند نظرسنجی کند. در این نظرسنجی قید شده است که حساب کاربر باید از پایان ماه سپتامبر به مدت یک یا ۶ هفته غیرفعال باشد و کاربر به آن دسترسی نداشته باشد.

کاربران با این کار می‌توانند هزینه‌ای معادل ۱۰ تا ۲۰ دلار را دریافت کنند. سخنگوی این شبکه تایید کرده است که کاربرانی که در این نظرسنجی مشارکت دارند می‌توانند پول دریافت کنند. فیسبوک با انتشار یک گزارش در ۱۰ شهریور اعلام کرد که می‌خواهد پژوهشی را قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شروع کند. در این پروژه متصصان خارج از این کمپانی نیز مشارکت خواهند داشت. این افراد بر تاثیر شبکه اجتماعی روی رای‌گیری تمرکز می‌کنند.

فیسبوک اخیرا اعلام کرده است که برای تقویت مواردی که برای دموکراسی مفید است و کاهش مواردی که برای دموکراسی ضرر دارد به‌تحقیق تجربی و واقع‌بینانه نیاز دارد. به همین علت یک همکاری تحقیقاتی جدید برای درک بهتر تاثیر فیسبوک و اینستاگرام روی نگرش‌ها و رفتارهای سیاسی زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نیاز دارد.

فیسبوک پیش‌بینی می‌کند که حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ کاربر در این طرح حاضر شوند. این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که اطلاعات به دست آمده در این پژوهش برای اهداف تبلبغاتی استفاده نخواهد شد. فیسبوک می‌خواهد اطلاعاتی از تاثیر دخالت‌های دولت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به دست آورد. همچنین افراد زیادی روی مسائل امنیتی این شبکه اجتماعی تمرکز کرده و در این بخش فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر