فیسبوک به کسب‌وکارهای کوچک آسیب دیده از کرونا ۴۰ میلیون دلار کمک کرد

رسانه کلیک - شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از کسب‌ و کارها در سراسر جهان را دچار مشکل کرده است. در همین خصوص فیسبوک قصد دارد به شرکت‌های کوچک آمریکایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، ۴۰ میلیون دلار کمک مالی کند.

فیسبوک به کسب‌وکارهای کوچک آسیب دیده از کرونا ۴۰ میلیون دلار کمک کرد

این کمک مالی برای ۳۴ شهر در نظر گرفته شده است. البته ابتدا این مبلغ در اختیار شرکت‌ها در نیویورک و سیاتل قرار می‌گیرد. بخش بزرگی از این مبلغ به صورت نقدی و بخش دیگری به عنوان اعتبار تبلیغاتی در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون شرکت کوچک در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کنند که بر اساس نظرسنجیهای انجام شده، ۹۶ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که کرونا روی آن‌ها تاثیر منفی داشته است.

شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک در همین خصوص گفت: «کووید-19 به تجارت‌های کوچک در همه مناطق آسیب رسانده. این موضوع به صورت ناگهانی اتفاق افتاد و آن‌ها تقصیری ندارند. بسیاری نمی‌توانند تجارت کنند و برای دیگران نیز شرایط دشواری است چون مشتریان در خانه مانده‌اند که البته کار درستی را انجام می‌دهند.»

فیسبوک در رابطه با درخواست‌های دریافت کمک مالی اطلاعاتی را منتشر کرده و همچنین به معرفی ابزارهای جدید و همکاری با شرکت کوچک Ureeka اشاره کرده. این شبکه اجتماعی با همکاری این شرکت، به کسب‌ و‌ کارهای کوچک و واجد شرایط که توسط بانوان مدیریت می‌شود، کمک مالی می‌کند.

فیسبوک
فیسبوک می‌گفت: «بیش از 140 میلیون شرکت به صورت ماهانه از اپلیکیشن آن برای پیدا کردن مشتریان جدید، استخدام نیرو و ارتباط با جامعه کاربری خود استفاده می‌کنند. متوسط 200 میلیون نفر روزانه حساب‌های تجاری در اینستاگرام را می‌بینند. بسیاری از شرکت‌ها برای انجام تجارت خود از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند.»
ویروس کرونا اکثر کشورهای دنیا را تحت قرار داده که این موضوع ضررهای هنگفتی را به برخی تجارت‌ها، مخصوصا شرکت‌های کوچک وارد کرده است. در ایران نیز شاهد شیوع گسترده کرونا و ضربه به اقتصاد هستیم. شاید وقت آن رسیده باشد که شرکت‌های بزرگ ایرانی نیز چنین رویه‌ای را در قبال استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک در پیش بگیرند.
ارسال نظر