مقامات آمریکا فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را به سواستفاده از بازار متهم می‌کنند

رسانه کلیک - امروز چند نفر از مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که چهار شرکت بزرگ فناوری آمریکایی یعنی شرکت‌های فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل از قدرت بازار خود برای تخریب رقبا و انحصارگرایی استفاده می‌کنند.

مقامات آمریکا فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را به سواستفاده از بازار متهم می‌کنند

طبق گفته کمیته قضایی انتی‌تراست، شرکت‌های فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل نباید یک بازار را کنترل کنند و همزمان در همان بازار رقابت کنند. آن‌ها معتقدند که شرکت‌های آمازون، گوگل، اپل و فیس بوک باید بازسای شوند. اما درباره اینکه یکی از این شرکت‌ها باید بخش‌های مختلف خود را به شرکت‌های مجزا تبدیل کند صحبتی نشده است.

گزارش کامل جلسه این مقامات آمریکایی 449 صفحه است و در آن به موارد بسیار زیادی که این شرکت‌ها از قدرت خود سواستفاده کرده‌اند پرداخته شده است. همچنین در این گزارش ذکر شده است که این شرکت‌ها برای به زمین زدن رقبا و جلوگیری از از دست دادن سهم بازار خود هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می‌دهند.

برای مثال شرکت فیس بوک در سال 2012 شرکت اینستاگرام را خرید و در آن زمان مدیر هامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، اعلام کرد که ایجاد شدن یک پلتفرم به اشتراک گذاری تصاویر باعث ایجاد رقابت زیادی می‌شود که می‌تواند مخل کار ما باشد.

این گزارش توسط کمیته ای به رهبری دیوید سیسیلین، نماینده حزب دموکرات ، منتشر شد. رویترز خاطرنشان کرد که در صورت پیروزی انتخابات ریاست جمهوری توسط جو بایدن ، اکثریت دموکرات ها در مجلس ممکن است به کنگره فشار وارد کنند تا بر اساس یافته ها عمل کند و یک قانون ضد انحصار جدید ایجاد کنند.

ارسال نظر