فیس بوک از سرویس پخش بازی‌های رایگان برای موبایل رونمایی می کند

رسانه کلیک -  فیس بوک در حال رونمایی از سرویس بازی ابری خود است. اما قرار نیست با سرویس‌های انویدیا ، مایکروسافت و گوگل رقابت کند. این شبکه اجتماعی منحصرا بر روی بازی‌های موبایل تمرکز کرده است.در حالی که بقیه شبکه‌های اجتماعی برای بازی‌های کامپیوتری هستند.

فیس بوک از سرویس پخش بازی‌های رایگان برای موبایل رونمایی می کند

در حالی که بقیه شبکه‌های اجتماعی برای بازی‌های کامپیوتری هستند.

این سرویس جدید بازی‌های فوری قابل اجرا را به شما پیشنهاد می کند که فقط شما باید آن‌ها را انتخاب کنید و بر روی آن‌ها کلیک کنید. عنوان ‌های که الان در دسترس هستند را می توانید در fb.gg/play پیدا کنید و نیازی به نصب و کنترلر نیست.(چون این بازی‌های موبایل طوری طراحی شده اند که بر روی صفحه نمایشگر لمسی اجرا می شوند)

یک مزیت بزرگ سرویس ابری بازی‌های فیس بوک رایگان بودن آن است. ممکن است در آینده بازی‌های پولی نیز اضافه شود ولی الان نیازی نیست برای خرید بازی‌ها پول بپردازید.

بعضی از این بازی‌های رایگان دارای خرید‌های درون برنامه ای هستند. اگر شما از طریق اکانت فیس بوک خود وارد شوید، تمام خرید‌هایی که شما انجام داده اید و یا انجام خواهید داد با نسخه بومی ‌که روی تلفن همراه خود نصب کرده اید همگام سازی خواهد شد.

علاوه بر این، این سرویس از بازی متقابل نیز پشتیبانی می کندو همزمان با دستگاه‌های مختلفی این بازی را می توانید انجام دهید. به این معنی که اگر شما نسخه ابری بازی را بازی می کنید، می توانید رقیبانی را که از بازی بومی استفاده می کنند را به چالش بکشید و با آن‌ها رقابت کنید.

این سرویس سریع و رایگان است. اگر شما دوست ندارید که با اسم واقعی و یا عکس خود وارد شوید نیازی به این کار نیست چرا که فیس بوک به شما اجازه می دهد که برای خود یک اسم بازیکن و آواتار بزارید تا در زمان بازی از آن استفاده شود.

فیس بوک امیدوار است که نحوه تبلیغ بازی‌ها را نیز تغییر دهد. به جای این که یک تصویر معمول یا شاید یک کلیپ کوتاه از بازی ارائه دهد، توسعه دهندگان می توانند نسخه‌های آزمایشی بازی خود را ایجاد کنند تا افراد بتوانند بلافاصله بازی کنند. باز هم، این امکان وجود دارد زیرا چیزی برای نصب و کنترلر برای اتصال وجود ندارد. استودیو‌های زیر برای تبلیغات قابل اجرا ثبت نام کرده اند: 2K, FunPlus, Gameloft, Glu Mobile, Gram Games, Rovio و استودیو هایWildlife .

در حال حاضر این شرکت کار خود را با مجموعه محدودی از ژانر‌های بازی‌ها شروع کرده است و بازی‌های اکشن و ماجراجویی نیز در سال2021 اضافه خواهند شد.

برخی از بازی‌های سریع مانند Asphalt 9: Legends الان در دسترس هستند و چند هفته دیگر، Dirt Bike Unchained در دسترس قرار خواهد گرفت.

باید اشاره کرد که این سرویس در حال حاضر برای iOS نیست و فقط کاربران اندروید و نسخه وب می توانند بازی‌های فوری را امتحان کنند. (فیس بوک به سیاست محدود کننده بازی ابر در اپل اشاره می کند)

در مورد خود بازی‌ها، فیس بوک به یک Android APK قابل پخش برای توسعه دهندگان نیاز دارد.

ارسال نظر