قابلیت استفاده یک دستی به اندروید ۱۲ اضافه خواهد شد

رسانه کلیک - یکی از ویژگی هایی که جای خالی آن در سیستم عامل اندروید حس می شود، قابلیت استفاده یک دستی از تلفن همراه است. این ویژگی سالهاست که در برخی گوشی ها وجود دارد.

قابلیت استفاده یک دستی به اندروید ۱۲ اضافه خواهد شد

به روزرسانی های سالانه اندروید خام گوگل، تقریباً همیشه شامل چند ویژگی است که تولید کنندگان قبلاً در پوسته های نرم افزاری محصولات خود اجرا کرده اند. برای مثال این ویژگی ها شامل ضبط تصویر صفحه نمایش و حالت تاریک قابل برنامه ریزی در اندروید ۱۱ است. اکنون بروزرسانی این سیستم عامل به اندروید ۱۲ قرار است ویژگی بسیار کاربردی قابلیت استفاده یک دستی را درون خود جای دهد که برای گوشی های امروزی با صفحه نمایش های بزرگ، یک نیاز اساسی به حساب می آید. اگر با این ویژگی آشناییت ندارید باید بگوییم که قابلیت مورد بحث در پوسته های اندرویدی برخی شرکت ها همانند One UI سامسونگ وجود دارد که با فعال کردن آن، کل صفحه به گوشه راست یا چپ دستگاه (بنا به انتخاب کاربر) جمع می شود تا به راحتی و بدون استفاده از دو دست خود، اقدام به انجام کار های خود کرده و با یک دست، به گوشه های بالایی دستگاه به راحتی دسترسی پیدا کند.

وبسایت اکس دی ای گزارش کرده که گوگل درحال کار بر روی این قابلیت است. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که در صورت استفاده از این ویژگی‌، صفحه به چه اندازه کوچک می شود. اما طبق گفته کد های دیده شده از نسخه ۱۲ سیستم عامل اندروید، گفته میشود که کوچک نمایی تا ۴۰ درصد امکان پذیر بوده و می‌توان این قابلیت را با استفاده از ژست های حرکتی در نوار پایینی گوشی فعال کرد. البته هنوز مشخص نشده است که این ویژگی قرار است در تنظیمات همه گوشی های دارای اندروید ۱۲ به نمایش در آید یا خیر. برای پاسخ به این پرسش باید صبر کرد و دید که شرکت گوگل چه برنامه ای درباره استفاده از این قابلیت در گوشیهای مختلف دارد.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از این ویژگی در گوشی های سامسونگ استفاده کرده اید؟

لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر