تماس‌های فیسبوک مسنجر به یک قابلیت امنیتی مهم مجهز می‌شود

فیسبوک برای اینکه به شما ثابت کند برنامه مسنجرش امن‌تر از همیشه است قصد دارد قابلیت رمزگذاری end-to-end را به تماس‌های آن اضافه کند. 

تماس‌های فیسبوک مسنجر به یک قابلیت امنیتی مهم مجهز می‌شود

اضافه شدن قابلیت امنیتی رمزگذاری end-to-end به مسنجر فیسبوک می‌تواند خبری خوشحال کننده برای کاربران آن باشد. اما سوال اینجاست که آیا تا به امروز مکالمات بین کاربران در این اپلیکیشن بصورت رمزگذاری نشده انجام شده است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. استفاده از قابلیت مورد اشاره تا به امروز فقط مختص به پیام‌های متنی و حالا این کمپانی در یک مصاحبه خبری اعلام کرده است که قصد دارد تا امنیت تماس‌های پیام‌رسان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

فیسبوک اعلام کرده است از زمان آغاز کرونا تا به امروز بیش از ۱۵۰ میلیون تماس ویدیویی در مسنجر انجام شده است. بنابراین حفظ امنیت کاربران برای ما در اولویت قرار دارد.

دیگر محصولات این شرکت نیز همچون واتس‌اپ از ویژگی رمزگذاری end-to-end بهره می‌برند. در این صورت کاربران مطمئن هستند که پیام ارسالی و دریافتی آنها فقط توسط خودشان و مخاطب مورد نظر قابل رویت بوده و هیچکس دیگری امکان دسترسی به آنها را ندارد.

البته این شرکت پیش از این رسوایی‌های امنیتی زیادی را تجربه کرده است. برای مثال طی سال‌های گذشته اعلام شد اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک توسط مدیرعامل کمپانی به فروش رسیده است. اما اضافه شدن قابلیت end-to-end می‌تواند خیال کاربران مسنجر را بابت تماس‌های خود راحت کند.

به یاد داشته باشید این ویژگی امنیتی فعلا هنوز شامل تماس‌های ویدیویی و صوتی گروهی نمی‌شود و طبق اعلام شرکت، این قابلیت فعلا در مراحل آزمایشی به سر برده اما طی هفته‌های آینده از طریق یک بسته بروزرسانی به مسنجر اضافه خواهد شد.

آیا اضافه شدن این ویژگی می‌تواند توجه کاربران از دست رفته قدیمی فیسبوک را به خود جلب کند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر