قابلیت ترجمه زنده در کدهای دومین نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ مشاهده شد

رسانه کلیک - به تازگی نسخه دوم بتای اندروید ۱۲ برای برخی گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. حال طبق تحقیقات، قابلیت ترجمه زنده یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه به حساب می‌آید. 

قابلیت ترجمه زنده در کدهای دومین نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ مشاهده شد

با عرضه جدیدترین نسخه بتای اندروید ۱۲، برنامه‌نویسان زیادی اقدام به تحقیق در ساختار کدهای جدید می‌کنند. بعد از تحقیقات انجام شده روی این نسخه بتا، گفته می‌شود یکی از ویژگی‌هایی که احتمالا قرار است به اندروید ۱۲ اضافه شود، قابلیت ترجمه زنده است.

لازم به ذکر است که گشت‌وگذار در کدهای سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها اغلب می‌تواند ویژگی‌هایی را پیش‌بینی کند که ممکن است از طریق یک بروزرسانی به برنامه مورد نظر اضافه شوند. همینطور ممکن است هر یک از ویژگی‌های ذکر شده، هیچوقت در آینده مورد استفاده قرار نگیرند. بنابراین ویژگی ترجمه زنده نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اخیرا یکی از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی در هنگام جستجو کدهای نسخه دوم بتای گوشی پیکسل ۵، به تکه کدی دست یافته است که با نام "Live Translate" شناخته می‌شود. این برنامه‌نویس اعلام کرده است که قابلیت مورد اشاره، بخشی از یک برنامه دیگر با نام "خدمات شخصی‌سازی دستگاه" است. براین‌اساس زمانی که کاربر کلماتی همچون "Auto translate" ،"Translate auto" یا "Translate" را در نوار جستجو بنویسد، این ویژگی شروع به کار می‌کند.

در مورد این که امکان ترجمه زنده چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد. اما با توجه به نام آن، می‌توان گفت که از این ویژگی می‌توان به عنوان ترجمه لحظه‌ای کلمات بیان شده توسط کاربر استفاده کرد. البته در حال حاضر مشابه این قابلیت در برنامه مترجم گوگل نیز وجود دارد. که به واسطه آن، کاربر با بیان کلمات و جملات خود، به صورت لحظه‌ای ترجمه آنهارا بصورت نوشتاری و شنیداری دریافت می‌کند.

هم‌چنین گفته می‌شود که گوگل درحال کار روی ویژگی ترجمه لحظه‌ای برنامه‌های شخص ثالث است که به واسطه آن کاربر می‌تواند از تمام برنامه‌های گوشی هوشمند خود بدون نیاز به تغییر زبان در تنظیمات هربرنامه، استفاده کند.

حال اینکه تکه کدهای جدید مربوط به کدام قسمت سیستم‌عامل باشد سوال است که بزودی به آن پی خواهیم برد.

ارسال نظر