قابلیت جدید آپدیت نرم‌افزاری تسلا ؛ تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت

رسانه کلیک - کمپانی تسلا در آپدیت جدید خود، قابلیت‌های جدید و جالبی مانند امکان تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت را برای خودروهای خود فراهم کرده است.

قابلیت جدید آپدیت نرم‌افزاری تسلا ؛ تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت

تسلا در آپدیت 2020.36 خود که به تازگی منتشر کرده است قابلیت‌های جدید برای خودروهای خود فراهم‌ کرده است. یکی از این امکانات دستیار سرعت یا به گفته‌ی خود تسلا ''Speed Assis'' است. این دستیار سرعت از دوربین‌های خودرو برای تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت استفاده می‌کند تا بتواند به افزایش دقت داده‌های سرعت در طول جاده‌های محلی کمک کند. اطلاعات جمع‌آوری شده از تابلوهای محدودیت سرعت بر روی صفحه نمایشگر اصلی خودروهای این کمپانی به نمایش گذاشته می‌شود.

پیش‌تر نیز حدس و گمان‌هایی مبنی بر استفاده‌ی تسلا از داده‌های گیرنده‌های GPS برای تشخیص محدودیت‌های سرعت در جاده‌ها، مطرح بود.

این آپدیت به غیر از دستیار سرعت، قابلیت پخش صدا هنگام سبز شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را برای خودروهای این کمپانی فراهم کرده است. افزون بر این‌ اگر راننده‌ی خودرو تسلا پشت خودرویی دیگر توقف کرده باشد، زمانی که خودروی جلویی حرکت کند، خودرو با پخش صدا راننده را از این امر مطلع می‌کند. برای پخش این اعلان صوتی، قابلیت کروز کنترل همگام با ترافیک و فرمان اتوماتیک (Autosteer) باید غیرفعال باشد.

همچنین این قابلیت می‌تواند در هنگام فعال بودن فرمان اتوماتیک و پس از تشخیص تابلوی ایست و یا چراغ قرمز راهنمایی، راننده‌ را با پخش اعلان اخطار مطلع کند. باید به این نکته توجه داشت که این قابلیت تنها به عنوان هشدار عمل می کند و هنوز امکان توقف خودکار در این خودروها فعال نیست.

در آخر اشاره به تغییرات جزئی آپدیت اخیر خالی از لطف نخواهد بود این آپدیت به راننده امکان می‌دهد تا آگاهی از ترافیک کروز کنترل و یا سرعت فرمان اتوماتیک را با سرعت فعلی خود، تنها با یک لمس ساده بر روی نمایشگر هماهنگ کند . همچنین راننده می‌تواند پس از دریافت اطلاعات تابلوهای محدودیت سرعت در نمایشگر، بر روی علامت محدودیت سرعت نمایگر کلیک کند تا سرعت ماشین را با محدوده‌ی مجاز سرعت هماهنگ کند.

ارسال نظر