آزمایش ۲ قابلیت گیمینگ جدید روی مرورگر کروم نسخه بتا 94

شرکت گوگل با معرفی نسخه بتا ۹۴ کروم قصد دارد ویژگی‌های گیمینگ کاربردی را به مرورگر خود اضافه کند که وجود آنها می‌تواند ساخت بازی‌های تحت وب را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر از همیشه کند. 

آزمایش ۲ قابلیت گیمینگ جدید روی مرورگر کروم نسخه بتا 94

به تازگی شرکت گوگل از جدیدترین نسخه بتا مرورگر کروم رونمایی کرده است. طبق اعلامیه رسمی این شرکت نسخه پیشرو همراه ۲ ویژگی "WebCodecs" و "WebGPU" در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گفته گوگل ویژگی اول یعنی WebCodecs به عنوان یک رابط بین توسعه دهندگان و کامپیوتر می‌تواند دسترسی آنها را به بخش رمزگذاری و رمزگشایی ویدیوها آسان و بهتر از قبل کند.

البته درحال حاضر روش‌های زیادی برای پخش ویدیو در کروم وجود دارد اما در واقع هیچکدام از آنها به منظور انجام بازی‌های تحت وب ساخته نشده‌اند. بنابراین بکارگیری یک روش جدید با هدف پخش سریع‌تر ویدیوها می‌تواند برای استریمرها و علاقه‌مندان به تماشای لحظه‌ای بازی‌ها بسیار کاربردی واقع شود.

ویژگی دوم با نام WebGPU شناخته می‌شود و به برنامه‌نویسان وب این امکان را می‌دهد تا بتوانند ارتباط بهتری با سیستم گرافیکی کامپیوتر شما برقرار کنند.

در واقع ابزار WebGPU به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند بجای استفاده از روش‌های قدیمی، مستقیما با سیستم گرافیکی دستگاه کاربر در ارتباط باشند و این امر باعث می‌شود تا اجرای انواع بازی‌های تحت وب روان‌تر و با سرعت بیشتری قابل انجام باشد.

به زبان ساده ویژگی جدید کروم نسل جدید WebGL است که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق فریمورک OpenGL برنامه‌های گرافیکی تحت وب را اجرا کنند.

بنابراین هر ۲ تکنولوژی معرفی شده می‌توانند تجربه‌ای کاملا متفاوت را برای کاربران کروم به ارمغان آورد. البته هنوز ویژگی‌های معرفی شده در اختیار کاربران قرار نگرفته است اما گفته می‌شود با انتشار و نصب نسخه بتا ۹۴ ویژگی WebCodecs بصورت پیش‌فرض روی مرورگر فعال خواهند بود.

اما درباره WebGPU باید بگوییم این ویژگی فعلا در فاز آزمایشات اولیه قرار دارد و گفته می‌شود احتمالا اوایل سال ۲۰۲۲ شاهد حضور آن خواهیم بود.

ارسال نظر