قابلیت حذف نویز به استوری یوتیوب در سیستم عامل iOS اضافه شد

رسانه کلیک - شرکت گوگل قابلیت حذف نویز را به استوری یوتیوب در سیستم عامل iOS اضافه کرده است تا افراد بتوانند استوری‌های باکیفیت‌تری را در این فضا به اشتراک بگذارند. 

قابلیت حذف نویز به استوری یوتیوب در سیستم عامل iOS اضافه شد

ممکن است که متوجه افزایش کیفیت صداهای بعضی از استوری های یوتیوب شده باشید. چندین سال پیش این غول فناوری، تکنولوژی هوش مصنوعی «Looking to Listen» که می‌توانست صداهای مورد نظر را در یک محیط شلوغ تشخیص بدهد را ایجاد کرد. اکنون این تکنولوژی پیشرفت کرده و قابلیت حذف نویز در استوری یوتویوب را برای کاربران گوشی های IOS فراهم کرده است.

گوگل در مجموعه ای از ویدیوهای آموزشی آنلاین به توضیح کارکرد Looking to lisen که چجوری بین کلمات و علائم دیداری مثل حرکت دهان سخنران و زبان بدن او ارتباط برقرار می‌کند، پرداخته است.

همچنین گوگل برای تضمین اینکه این قابلیت روی همه افراد به درستی کار می‌کند ، یک سری آزمایش انجام داد که ویژگی های تصویری و صوتی مختلف را آزمایش می‌کرد. این ویژگی ها شامل سن سخنران، زبان سخنران، رنگ پوست ، پوزیشن سر ، موی صورت، نمایان بودن چهره، داشتن عینک و درجاتی از وجود صداهای مزاحم پس زمینه است.

طی این آزمایشات آن‌ها به دنبال اندازه گیری کیفیت کارکرد این تکنولوژی بودند و به طور مثال متوجه شدند که تکنولوژی حذف نویز در تمام زبان های دنیا کیفیت مناسبی دارد. موهای صورت تاثیر زیادی روی کیفیت تصویر ندارد ولی این قابلیت عملکرد بهتری روی صورت‌های بی‌مو دارد.

این تکنولوژی در طی سال های گذشته پیشرفت های زیادی کرده است. در ابتدا ، توسعه دهندگان متوجه شدند که این برنامه می تواند تمام پردازش ها را روی دستگاه انجام دهد؛ بنابراین نیازی به ارسال اطلاعات به یک سرور از راه دور نیست. آنها همچنین از تکنیکی استفاده کردند تا بتوانند برای تجزیه و تحلیل خیلی سریع تصاویر کوچک را از روی ویدئوها استخراج کند.

پیشرفت های دیگر آن مثل تبدیل حجم این ویژگی از 120 مگابایت به 60 مگابایت است. همچنین سرعت عملکرد این تکنولوژی بیشتر شده است و در حال حاضر تنها چند ثانیه طول می کشد تا یک استوری 15 ثانیه را بارگزاری کنید.

برای فعال کردن این ویژگی تنها کافیست در قسمت کنترل صدای گوشی های ios، قابلیت Enhance speech را صدا فعال کنید

ارسال نظر