قابلیت خرید در واتس اپ به زودی اضافه خواهد شد

رسانه کلیک - جولای سال گذشته شرکت فیسبوک از پلتفرم خرید درون برنامه‌ای خود در اینستاگرام رونمایی کرد. حال افزودن قابلیت خرید در واتس اپ هدف بعدی این شرکت است. 

قابلیت خرید در واتس اپ به زودی اضافه خواهد شد

سال گذشته کمپانی فیسبوک با معرفی پلتفرم خرید و فروش درون برنامه‌ای خود در اینستاگرام توانست به رونق تجارت بسیاری از فروشندگان جهان کمک کند. با توجه به کاربردی بودن این بستر فراهم شده، افراد زیادی از آن استقبال کردند. حال به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا قابلیت خرید در واتس اپ را به خدمات پلتفرم تجارت الکترونیک خود اضافه کند.

با اضافه شدن ویژگی خرید و فروش به واتس اپ در کشورهای منتخب، امکان خرید آنلاین بسیار راحت‌تر از گذشته خواهد شد. فیسبوک نیز با اضافه کردن فروشگاه‌های مختلف، امکان فروش محصولات به بیش از یک میلیارد مشتری را برای فروشندگان فراهم خواهد کرد.

قابلیت مورد اشاره در راستای پیشرفت تجارت الکترونیک فیسبوک به واتس‌اپ اضافه شده و این کمپانی اعلام کرده است بزودی امکان امتیاز و نظردهی برای تمامی کاربران فراهم خواهد شد. بعلاوه این شرکت اعلام کرده است طی هفته‌های آینده امکان قرار دادن جزئیات بیشتری همچون عکس و ویدیو از محصولات برای فروشندگان محیا می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های معرفی شده تبلیغات فروشگاهی است. این قابلیت کاربران را به جهت پیدا کردن آنچه می‌پسندند خریداری کنند راهنمایی کرده و در واقع این امکان از طریق سابقه خرید هر مشتری فراهم می‌شود.

یکی دیگر از امکاناتی که ماه‌هاست فیسبوک درحال آزمایش آن روی اینستاگرام است، قابلیت جستجوی دیداری برحسب هوش مصنوعی بوده و از طریق آن کاربران می‌توانند عکس خود را آپلود کرده تا محصولات مشابه آنچه در عکس آپلود شده وجود دارد را پیدا کنند.

هم‌چنین خریداران در صورت تمایل می‌توانند بصورت مجازی محصول مورد نظر خود را امتحان کنند. این ویژگی از طریق فناوری واقیت مجازی به کاربران این امکان را می‌دهد تا محصولات مختلف را بدون حضور در فروشگاه فیزیکی امتحان کرده و با دقت بیشتری اقدام به خرید اینترنتی کنند.

ارسال نظر