بازگشت قابلیت ذره بین به نسخه بتای سیستم عامل iOS 15

رسانه کلیک - کمپانی اپل تصمیم گرفته تا قابلیت محبوب ذره بین را در نسخه iOS 15 بازگرداند. این ویژگی باعث افزایش دقت در انتخاب متن می‌شود.

بازگشت قابلیت ذره بین به نسخه بتای سیستم عامل iOS 15

با مشاهده قابلیت محبوب ذره بین در نسخه بتای iOS 15 به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا این ویژگی را مجددا در اختیار کاربران خود قرار دهد. قابلیت Magnifying Glass در iOS 13 و نسخه‌های بعدی آن حذف شد. البته برگرداندن قابلیت‌های حذف‌شده، رویدادی نادر در تصمیمات اپل به شمار می‌آید (بازگشت سوئیچ‌های قیچی در صفحه‌کلید پس از سال‌ها استفاده از سوئیچ‌های پروانه‌ای، یک مورد استثنا بوده است).

بازگشت قابلیت کاربردی ذره بین در نسخه جدید iOS بدون شک مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. نبود این ویژگی از نسخه iOS 13 به بعد نارضایتی بسیاری از افراد را به دنبال داشته و احتمالا همین انتقادها باعث برگرداندن آن شده است.

نسخه جدید Magnifying Glass ظاهر کوچک‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد. این قابلیت دست‌کم می‌تواند بزرگ‌ترین مشکل سیستم انتخاب فعلی را حل کند. به بیان بهتر با بازگشت قابلیت ذره بین ، انگشت شما دیگر مزاحمتی در حین انتخاب متن به وجود نمی‌آورد!

در سیستم عامل iOS فعلی انتخاب متن برای بسیاری از افراد امری چالش برانگیز به حساب می‌آید. دلیل آن هم این است که انگشت کاربر مانع رؤیت کامل متن می‌شود. در واقع تنها در صورت برداشتن انگشت می‌توانید متن انتخاب شده خود را مشاهده کنید. به همین خاطر، متن‌ها اغلب به صورت ناقص انتخاب می‌شوند و کاربر مجبور است فرایند انتخاب متن را دوباره تکرار کند.

سیستم عامل جدید iOS 15 فعلا در نسخه آزمایشی بتا به سر می‌برد. بنابراین هرگونه خبر در مورد افزودن یا حذف قابلیت‌های مختلف به این نسخه احتمالا در آینده تغییر پیدا می‌کند. با این حال، قابلیت ذره بین بر اساس علاقه‌مندی و بازخوردهای ارسال‌شده از سوی کاربران می‌تواند وضعیت پایدارتری به خود بگیرد و شاید به نسخه‌های قبلی نیز اضافه شود.

ارسال نظر