واتساپ به زودی قابلیت همگام سازی تاریخچه چت بین چند دستگاه را فراهم می‌کند

رسانه کلیک - گفته می‌شود واتساپ به زودی امکان همگام سازی تاریخچه چت بین چند دستگاه را فراهم می‌کند. همچنین شایعه‌ای جدید درباره روند توسعه اپلیکیشن آیپد و واتساپ‌ منتشر شده است.

واتساپ به زودی قابلیت همگام سازی تاریخچه چت بین چند دستگاه را فراهم می‌کند

واتساپ یکی از پیام‌رسان‌های پرکاربرد سراسر جهان است. این اپ که در سال‌های گذشته به‌وسیله فیسبوک تصاحب شد، تلاش می‌کند تا امکانات جدیدی به پلتفرم خود اضافه کند. اما باز هم امکانات کمتری نسبت به پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام دارد.

گفته می‌شود پیام‌رسان واتساپ آزمایش جدیدی را شروع کرده است که افراد با استفاده از آن می‌توانند از یک حساب کاربری روی چند دستگاه استفاده کنند. در حال حاضر واتساپ فقط از طریق نسخه تحت وب از چند دستگاه پشتیبانی می‌کند. با این وجود نسخه وب نیز برای ورود به حساب کاربری واتساپ که روی تلفن‌همراه تنظیم شده باشد نصب می‌شود.

برای کار با نسخه وب واتساپ و دسکتاپ واتساپ باید تلفن‌همراه خود را به اینترنت متصل و این اپ را در آن باز کنید. با این وجود قابلیت جدیدی که به زودی به واتساپ اضافه می‌شود به اتصال دائمی گوشی به اینترنت نیازی ندارد و کاربران می‌توانند به صورت همزمان روی چند دستگاه از این اپ استفاده کنند.

در توییتی که حساب کاربری توییتر WABetaInfo منتشر کرده است نوشته شده که استفاده همزمان از واتساپ روی چند دستگاه متفاوت در حال توسعه است. این رسانه ادعا کرده است که مدیران واتساپ قصد معرفی نسخه آیپد اپلیکیشن این پیام‌رسان را نیز دارند. به نظر می‌رسد واتساپ تلاش می‌کند تا رابط کاربری مناسبی را برای قابلیت جدید در اپلیکیشن اندرویدی طراحی کند. اخیرا شایعات زیادی مبتنی بر اضافه شدن این قابلیت منتشر شده است. این قابلیت که به زودی در پلتفرم پیاده‌سازی می‌شود توانایی همگام سازی تاریخچه چت در چند دستگاه مختلف را خواهد داشت.

اگر کاربر بخواهد به دستگاه دوم وارد شود ابتدا باید تاریخچه پیام‌ها را کپی کند. از آن‌جایی که این کار ممکن است به حجم اینترنت زیادی نیاز داشته باشد، واتساپ برای کپی کردن تاریخچه پیام‌ها از کاربر می‌خواهد که به وای‌فای متصل شود. بنابراین زمانی که به وای‌فای متصل شدید می‌توانید وارد دستگاه دوم شوید.

انتظار می‌رود واتساپ امکان استفاده همزمان روی چند دستگاه را ابتدا بین موبایل و دسکتاپ فراهم کند تا در انتها بتوان چند موبایل را به یکدیگر متصل کرد. اگر واتساپ تاریخچه چت را به صورت کامل در دستگاه دوم کپی کند، کاربر می‌تواند از این اپ روی دستگاه دوم نیز استفاده کند. به این نکته توجه داشته باشید که پیام‌های شما به همه دستگاه‌هایی که حساب کاربری شما روی آن فعال است ارسال خواهد شد.

ارسال نظر