گلدمن ساکس به دنبال آغاز قراردادهای آتی اتریوم است

رسانه کلیک - گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری، قصد دارد معاملات قراردادهای اختیار معامله و قراردادهای آتی اتریوم را در ماه‌های آینده ارائه دهد. این اقدام پس از استقبال این غول وال استریت از بیت کوین در اوایل سال جاری صورت می‌گیرد.

گلدمن ساکس به دنبال آغاز قراردادهای آتی اتریوم است

یکی از مدیران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در ماه‌های آینده معاملات قراردادهای اختیار معامله (Options) و قراردادهای آتی اتریوم (Futures) را ارائه دهد.

این اقدام چهار ماه پس از آن که گلدمن میز معاملات ارز دیجیتال خود را افتتاح کرد و قراردادهای آتی بیت کوین را ارائه داد، انجام می‌گیرد.

قراردادهای آتی در ارزهای دیجیتال معامله‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که یک ارز دیجیتال را در تاریخی از پیش تعیین شده در آینده خریداری کنند. این قراردادها مانند شرط‌بندی روی قیمت آینده یک دارایی ارز دیجیتال هستند؛ برای مثال، اگر عقیده دارید که قیمت اتریوم افزایش خواهد یافت، خرید قراردادهای آتی به قیمت امروز 2560 دلار می‌تواند برایتان سودآور باشد.

قراردادهای آتی اغلب مانند دیگر دارایی‌های معامله شده در بازار خریدوفروش می‌شوند؛ زیرا تفاوت بین قیمت قرارداد در زمان امضا و قیمت واقعی بازار در تاریخ آینده، فرصت شرط‌بندی فراهم می‌کند. بازار قراردادهای آتی اتریوم طبق داده‌های شرکت تجزیه‌وتحلیل بازار Skew، حجم روزانه 23.9 میلیارد دلار را ثبت کرده است.حجم روزانه مبادلات قراردادهای آتی اتریوم

به همین ترتیب، قراردادهای اختیار معامله به مبادله‌گران فرصت خرید دارایی ارز دیجیتال در آینده را می‌دهند، اما برخلاف قراردادهای آتی خریدار تعهدی برای خرید دارایی با قیمت تعیین شده ندارد. به طور معمول این قراردادها تا آخرین جمعه هر ماه قابل معامله هستند. طبق داده‌های Skew، حجم مبادلات روزانه بازار قراردادهای اختیار معامله اتریوم 6.1 میلیارد دلار است.حجم قراردادهای اختیار معامله اتریوم

بیشتر بخوانید : انقضای قراردادهای 1.5 میلیارد دلاری مربوط به اختیار معامله اتریوم سرنوشت‌ساز خواهد بود

ورود گلدمن به بازار اتریوم، نقدینگی را به بازار اضافه خواهد کرد که خبر خوبی برای معامله گران فعلی است. این اقدام گلدمن همچنین می‌تواند برای آن دسته از مشتریان گلدمن که نگران افت فعلی بازار و پیامدهای آن برای آینده ارزهای دیجیتال نیستند نیز یک خبر خوب باشد.

متیو مک درموت (Mathew MacDermott)، رئیس دارایی‌های دیجیتال در گلدمن، به بلومبرگ گفت:

ما در واقع موردتوجه بسیاری از مشتریانی قرار گرفته‌ایم که مشتاق تجارت هستند، زیرا آنها این سطوح را به‌عنوان یک نقطه ورود بسیار خوشایندتر می‌دانند. ما این کار را یک فرایند تخلیه برای کاهش نفوذ در سیستم، به‌ویژه از دیدگاه خرده‌فروشی می‌دانیم.

گلدمن و بیت کوین

حرکت گلدمن به‌سوی محصولات و مشتقات اتریوم پس از استقبال این بانک از بیت‌کوین در اوایل سال جاری صورت می‌گیرد. گلدمن که سال گذشته بیت کوین را به‌عنوان یک نوع دارایی معتبر در نظر نمی‌گرفت، در ماه مه تغییر موضع داد و آن را یک «دارایی قابل سرمایه‌گذاری» با «ریسک خاص خود» خواند. گلدمن عقیده داشت بیت کوین هنوز نسبتا نوپا است و باید از یک مرحله پذیرش عمومی عبور کند.

این بانک در آن زمان خاطرنشان کرد: «مشتریان ما و دیگر فعالان با آن عمدتا به‌عنوان یک نوع دارایی جدید رفتار می‌کنند که بسیار قابل‌توجه است. ظهور یک نوع دارایی جدید چیزی نیست که همیشه اتفاق بیفتد.»

در اوایل این ماه، رئیس کالاهای گلدمن ساکس گفت که وی بیت کوین را «مس دیجیتال» می‌داند، زیرا به همان نسبت بی‌ثبات است و دارای ویژگی‌های ریسک مشابه است که آن را برای حفظ ایمن سرمایه نامناسب می‌کند. اما سرمایه‌گذاران مشتاق بیت کوین این ارز دیجیتال را «طلای دیجیتال» می‌دانند که یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مطمئن است.

ارسال نظر