آغاز معاملات قراردادهای آتی بیت کوین در دومین بانک بزرگ آمریکا

طبق گزارشات، دومین بانک بزرگ ایالات متحده، بنک آو امریکا (Bank of America)، پس از برخورد محافظه‌کارانه با بخش ارزهای دیجیتال، معاملات قراردادهای آتی بیت کوین را برای برخی از مشتریان خود فراهم کرده است.

آغاز معاملات قراردادهای آتی بیت کوین در دومین بانک بزرگ آمریکا

قراردادهای آتی بیت کوین در بانک آو امریکا

بر اساس گزارشی از CoinDesk به نقل از افرادی که از این موضوع آگاه هستند و مایل‌اند ناشناس بمانند، این اقدام بانک به دلیل مقدار زیاد مارجین (Margin) موردنیاز برای معاملات آتی انجام می‌شود. منابع CoinDesk اظهار داشتند که برخی از مشتریان در حال راه‌اندازی معاملات قراردادهای آتی بیت کوین هستند درحالی‌که «ممکن است یک یا دو نفر از قبل آن را آغاز کرده باشند.»

بنک آو امریکا اقدامات تعدادی از بانک‌های سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند که به مشتریان اجازه می‌دهند در محصولات ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. همان‌طور که CryptoGlobe گزارش داد، ماه گذشته گلدمن ساکس (Goldman Sachs) قراردادهای آتی بیت کوین را به نمایندگی از مشتریان خود با کمک Galaxy Digital آغاز کرد. میز معاملات ارزهای دیجیتال گلدمن در مارس پس از سه سال وقفه دوباره راه‌اندازی شد.

گلدمن از طریق صرافی شیکاگو (CME) معاملات آتی بیت کوین را در معاملات بلوکی خریدوفروش می‌کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که در سال 2018 مشاوران مالی و مشتریان را از تجارت ابزارهای مربوط به بیت کوین منع کرد. بنک آو امریکا نیز از همین صرافی برای پروژه خود استفاده خواهد کرد.

در گزارشی که در ماه مارس منتشر شد، بنک آو امریکا ادعا کرد که فقط 93 میلیون دلار سرمایه برای تأثیرگذاری 1 درصدی بر قیمت بیت کوین لازم است. این غول مالی در آن زمان با انتقاد شدید از بیت کوین، آن را یک ارز دیجیتال کُند، ناپایدار و غیرعملی خواند.

مورگان استنلی به طور برجسته اولین بانک بزرگ در ایالات متحده آمریکا بود که به مشتریان مدیریت دارایی خود دسترسی به صندوق‌های بیت کوین را ارائه داد. گزارش شده است که این بانک سرمایه‌گذاری که بیش از 4 تریلیون دلار دارایی مشتری دارد، در یادداشت داخلی ماه مارس به مشاوران مالی گفته است که به مشتریان ثروتمند سه صندوق ارائه می‌دهد که به آنها اجازه خواهد داد بیت کوین داشته باشند.

ارسال نظر