قطعات لازم برای ساخت گوشی‌های هوآوی رو به اتمام هستند

رسانه کلیک - با وجود تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی قطعات لازم برای ساخت گوشی‌های هوآوی رو به اتمام است. تحریم‌های بیشتری از امروز علیه هوآوی وضع شده است و این شرکت فعلا برنامه‌ جایگزینی ندارد.  

قطعات لازم برای ساخت گوشی‌های هوآوی رو به اتمام هستند

هوآوی که در فصل دوم سال ۲۰۲۰ به بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شده بود و حتی از شرکت سامسونگ پیشی گرفته بود، اکنون بعد از تحریم‌های متعدد آمریکا، در حال تلاش برای بقای کسب‌وکار خود است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از سال گذشته تحریم‌هایی را علیه هوآوی وضع کرده است. در ابتدا این موضوع مشکلی را برای شرکت هوآوی ایجاد نکرده بود؛ اما اکنون روزبه‌روز تحریم‌های بیشتری به این شرکت تحمیل می‌شود و فشار زیادی را به آن وارد کرده است.

در گزارشی اعلام شده است که محصولات الکترونیکی مصرفی هوآوی رو به اتمام است و اکنون قطعات لازم برای تولید بسیاری از محصولات محبوب هوآوی وجود ندارد. به همین دلیل قیمت گوشی‌های دست دوم هوآوی افزایش پیدا کرده است.

گوشی‌های هوشمند سری میت، سری نوا و سری P هوآوی موجودی ناکافی دارند و رنگ‌های محبوب این گوشی‌های از قبل تمام شده است. با این وجود، افرادی که قصد خرید محصولات هوآوی را دارند باید سفارش خود را ثبت کنند؛ بلغ مشخصی را پرداخت کنند و به محض موجود شدن دستگاه، آن را دریافت کنند.

اخیرا کشور آمریکا تحریم دیگری را علیه این شرکت وضع کرده است و هوآوی دیگر نمی‌تواند با هیچ‌یک از تولیدکنندگان تراشه‌ای که از تکنولوژی آمریکا استفاده می‌کنند همکاری کند. یعنی هوآوی دیگر نمی‌تواند چیپست‌های گران قیمت کایرین را برای محصولات خود تولید کند و همچنین نمی‌تواند از شرکت‌های تولید‌کننده تراشه مانند کوالکام، دیاتک، سامسونگ و... خرید کند.

بسیاری از تحریم‌ها علیه هوآوی از امروز آغاز شده‌اند این شرکت هیچ برنامه جایگزینی برای مبارزه با این تحریم‌ها ندارد. ممکن است که شرکت هوآوی فعلا تمرکز خود را روی ماشین، تجهیزات حانبی گوشی و نمایشگرهای LCD قرار داده باشد. همچنین می‌تواند روی تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها بیشتر بپردازد.

البته هوآوی قبلا اعلام کرده بود که قطعات ضروری را انبار کرده است؛ اما آن‌ها نیز تنها برای چند ماه کافی هستند. در نتیجه این شرکت زمان کمی دارد که بتواند راهی برای بقای کسب‌وکار خود در زمینه گوشی‌های هوشمند پیدا کند.

مدیرعامل هوآوی اعلام کرده است که عرضه هوآوی میت 40 طبق برنامه و بدون تاخیر پیش خواهد رفت؛ اما باید منتظر ماند تا صحت این حرف مشخص شود.

ارسال نظر