قوانین ارزهای دیجیتال برای اولین بار در پارلمان کره جنوبی بررسی شد

رسانه کلیک - قانون‌گذاران کره جنوبی پیش‌نویس قوانین ارزهای دیجیتال را برای مجلس ملی ارسال کرده‌اند تا به‌عنوان بخشی از واکنش دیرهنگام دولت به درخواست این صنعت برای شفافیت قانونی در نظر گرفته شود. این اولین‌باری است که قوانین ارزهای دیجیتال در پارلمان این کشور مورد بحث‌وبررسی قرار می‌گیرد.

قوانین ارزهای دیجیتال برای اولین بار در پارلمان کره جنوبی بررسی شد

در روز هفتم ماه مه، لی یونگ وو (Lee Yong-woo)، نماینده دموکرات مجلس، لایحه‌ای را به نام «قانون دارایی‌های مجازی» به مجلس ملی ارسال کرد. ده روز بعد، کیم بیونگ ووک (Kim Byung-wook)، یک نماینده دیگر حزب دموکرات، لایحه را خود به نام «قانون پرورش صنعت دارایی‌های مجازی و حمایت از سرمایه‌گذاران» مطرح کرد.

کیم بیونگ ووک در این باره اظهار داشت:

ما باید مکانیسم‌های قانونی برای حمایت از صنعت ارزهای دیجیتال داخلی و حفاظت از سرمایه گذاران ایجاد کنیم. در غیر این صورت، کره‌جنوبی از بقیه جهان عقب خواهد ماند.

در حال حاضر دولت کره جنوبی، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی‌های مالی به رسمیت نمی‌شناسد، با این حال، این دولت اعلام کرده‌است که از سال 2022 بر روی درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال مالیات دریافت خواهد کرد.

هان سو هی (Han Suh-hee)، وکیلی که به شرکت‌های ارزهای دیجیتال در مورد هدایت چارچوب‌های قانونی مشاوره می‌دهد، این تصمیم دولت کره جنوبی را متناقض می‌داند. او در این باره اظهار دارد که دولت از مبادله‌گران می‌خواهد که مالیات پرداخت کنند، بدون آنکه برای آن‌ها امنیت قانونی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت Dunamu، سیرگو لی (Sirgo Lee)، عقیده دارد که فقدان شفافیت قانونی به این صنعت آسیب می‌رساند. او گفت که این موضع نامشخص از سوی دولت موجب گیج شدن مبادله‌گران و تجار می‌شود که در نهایت رشد صنعت را مختل خواهد کرد. لی بیان کرد که دولت باید موضعی روشن در مورد آنچه که بازارها می‌توانند انجام دهند و آنچه که نمی‌توانند انجام دهند، اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون خدمات مالی، اون سونگ سو (Eun Sung-soo)، در روز 22 آوریل هنگامی‌که اعلام کرد ممکن است تمام بازارهای ارزهای دیجیتال کشور تعطیل شوند، زنگ‌های خطر زیادی برای این صنعت به صدا در آورد.

او همچنین اظهار داشت که حفاظت از بازرگانان و سرمایه‌گذاران در برابر کلاهبرداری و دستکاری در بازار، مسئولیت کمیسیون خدمات مالی نیست. او گفت که این مسئولیت شخصی سرمایه‌گذاران است که از خود محافظت کنند. سونگ سو همچنین ارزهای دیجیتال را یک دارایی ذاتا نامطمئن نامید.

یک ماه پس از حرف‌های جنجالی‌اش، به نظر می‌رسد که سونگ سو در موقعیت خود تجدید نظرکرده است. در هنگام سخنرانی در مراسم فناوری‌های مالی 2021 کره جنوبی در 26 ماه مه، وی اظهار داشت که بازارهای ارزهای دیجیتال تا پایان ماه سپتامبر فرصت دارند خود را با مقامات مالی به ثبت برسانند. تا زمانی که مبادله‌گران با این بازارهای ثبت شده فعالیت کنند، احتمالا مورد محافظت قرار خواهند گرفت. او همچنین افزود که محافظت مبادله‌گران در برابر بی‌ثباتی بازار وظیفه دولت نیست.

کمیسیون خدمات مالی یک موضع آشتی‌جویانه‌تری در مورد رمزنگاری اتخاذ کرده است، اما بسیاری از مردم هنوز خواستار قوانین ارزهای دیجیتال هستند. مقررات کنونی تنها از پروتکل‌های مبارزه با پول‌شویی و شناخت مشتری برای بازارهای ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

در روز ۲۶ ماه مه، انجمن بلاک چین کره اعلام کرد که یک نیروی ویژه از متخصصان صنعت و مشاوران حقوقی تشکیل داده است که ماموریت ویژه آن‌ها، اطلاع‌رسانی به دولت در مورد قوانین معقول در مورد ارزهای دیجیتال است.

ارسال نظر