چین قوانین جدیدی برای جلوگیری از فروش تیک تاک وضع کرده است

رسانه کلیک - دولت چین برای مقابله با آمریکا قوانین جدیدی را به منظور صادرات فناوری وضع کرده است که می‌‌تواند از فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی جلوگیری کند.

چین قوانین جدیدی برای جلوگیری از فروش تیک تاک وضع کرده است

چین به تازگی قوانین جدیدی را به منظور صادرات فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وضع کرده است. این قوانین می‌تواند از فروش تیک تاک به آمریکا تاثیر بگذارد. این قوانین صادرات تکنولوژی‌هایی مانند تحلیل متن، پیشنهاد محتوا و تشخیص صدا را نیز ممنوع کرده است. مگر در شرایطی که از دولت چین مجوز دریافت کنند. تیک تاک نیز از این فناوری‌ها استفاده می‌کند.

دولت چین به منظور جلوگیری از فروش تیک تاک به بایت‌دنس هشدار داد و اعلام کرد که بایت‌دنس باید با رعایت احتیاط لازم مذاکره‌های مربوط به فروش این اپلیکیشن را لغو کند. مقامات چینی اعلام کردند که تیک تاک از فناوری‌هایی بهره‌مند است که در صورت فروش، این قوانین نقض می‌شوند.

به گفته وزارت بازرگانی چین ، از سال ۲۰۰۸ قوانین صادراتی این کشور تغییری نکرده بودند بنابراین ایجاد قوانین تازه با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیار مهم است. به نظر می‌رسد قوانین جدید تنش‌های بین دولت آمریکا و چین را بیشتر کند؛ زیرا آن‌ها در حال جنگ تجاری هستند. آمریکا شرکت‌هایی مانند هواوی و ZTE را نیز به جرم انتقال اطلاعات کاربران آن‌ها به دولت چین تحریم کرده است.

از آن‌جایی که آمریکا برای فروش این اپلیکیشن بسیار تلاش کرده است؛ وضع قوانین سخت‌گیرانه برای صادرات از سوی دولت چین دور از انتظار نیست. با فروش این اپ به کمپانی‌های آمریکایی دولت ایالات متحده امتیاز به دست می‌آورد و بیشتر به فناوری‌های چینی دسترسی پیدا می‌کند.

ارسال نظر