قیمت بیت کوین امروز 10 مهر 1400

داده‌های گذشته نشان می‌دهد که اکتبر ماه خوبی برای صعود بیت کوین است و رشد قیمت ارز دیجیتال ارشد بازار به بیش از 48،000 دلار در  1 اکتبر می‌تواند نوید آینده‌ای روشن برای بیت کوین و آلت کوین‌ها در این ماه باشد.

قیمت بیت کوین امروز 10 مهر 1400

قیمت بیت کوین امروز 10 مهر 1400

ماه سپتامبر به‌عنوان یک دوره تاریخی ضعیف برای ارزهای دیجیتال، به شهرت خود وفادار ماند. بیت کوین این ماه را کاهش قیمت 7 درصدی به پایان رساند، بااین‌حال ماه اکتبر ممکن است باعث خوشحالی خریداران و حامیان شود؛ زیرا بیت کوین در ماه اکتبر 6 سال از 8 سال گذشته شاهد رشد قیمت بوده است و تنها در سال 2014 و 2018 کاهش قیمت داشته است.

خریداران ماه جدید را بسیار ایده‌آل آغاز کردند؛ زیرا بسیاری از فروشندگان موفق نشدند موضع‌های فروش (Short) خود را ببندند. داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از 270 میلیون دلار موضع فروش در عرض چند دقیقه نقد (Liquidate) شد.

بیت کوین در دو ماه گذشته برآورد مدل موجودی به جریان شرکت PlanB را دنبال کرده است. اگر پیش‌بینی PlanB برای سومین بار متوالی درست باشد، بیت کوین می‌تواند به 63،000 دلار که پیش‌بینی مدل برای ماه اکتبر است، برسد.

اگرچه شروع ماه بسیار قوی بود، سؤال اصلی این است که آیا خریداران می‌توانند شتاب خود را حفظ کرده و قیمت ارزهای دیجیتال را بیشتر افزایش دهند یا سطوح بالاتر فروش عمده را به خود جلب خواهد کرد؟

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین

شکست مکرر فروشندگان در فرو بردن بیت کوین به زیر میانگین متحرک ساده 100 روزه (41،470 دلار) در روزهای گذشته، خرید تهاجمی را به خود جلب کرده است.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

این حرکت صعودی در 1 اکتبر، پس از آنکه خریداران قیمت را از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (44،485 دلار) فراتر بردند، ادامه پیدا کرد. خرید پایدار باعث افزایش قیمت بیش از میانگین متحرک 50 روزه (46،604 دلار) شده است.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه باقی بماند، خریداران سعی می‌کنند جفت ارز بیت کوین - تتر را به بالای شانه راست با قیمت 48،843 دلار برسانند. این می‌تواند درها را برای حرکت صعودی به سمت مقاومت سخت در 52،920 دلار باز کند.

اگر این جفت ارز از سطح فعلی یا مقاومت سربار پایین‌تر بیاید اما به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نرسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که انتظارات در بازار مثبت شده است و معامله‌گران در حال خرید با قیمت پایین هستند. فروشندگان نیز برای به‌دست‌آوردن برتری باید قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند.

شاید برایتان جالب باشد: ناکامی دولت چین در مقابل بیت کوین

ارسال نظر