قیمت بیت کوین امروز 13 مرداد 1400

داده‌های مشتقات نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای بیت کوین پس از بالا رفتن قیمت تا 42،600 دلار، در حال اضافه‌ کردن به موضع‌های اهرمی خود هستند.

قیمت بیت کوین امروز 13 مرداد 1400

قیمت بیت کوین امروز 13 مرداد 1400

بیت کوین نتوانست سطح حمایت 42،000 دلاری را حفظ کند، و برای بسیاری، این نشانه کمی نزولی است. جالب است که این حرکت نزولی مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که آرامکو، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت عربستان سعودی، ادعای آغاز استخراج بیت کوین را تکذیب کرد.

معامله گران برتر در صرافی‌ها از این فرصت برای افزودن اهرم (Leverage) به موضع‌های خرید خود استفاده کردند که یک نشانه صعودی واضح است. علاوه بر این، معامله‌گران مارجین (Margin) میزان استیبل کوین‌های قرض گرفته خود را افزایش داده‌اند. این نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای انتظار صعود بیشتری از ارزهای دیجیتال را دارند.

به گزارش Glassnode، رشد 24 درصدی هفتگی که بیت کوین را از 34،000 دلار به بالاترین سطح خود از 20 مه رساند، با افزایش 30 درصدی تعداد «نهادهای فعال» همراه شد. این شاخص می‌تواند این معامله‌گران باهوش را برانگیزد تا علی‌رغم عملکرد غیر مهیج قیمت، موضع خود را افزایش دهند.

معامله گران حرفه‌ای از اهرم برای خرید زیر 40،000 دلار استفاده می‌کنند

نمودار نسبت موضع‌های خرید به موضع‌های فروش بیت کوین نمودار نسبت موضع‌های خرید به موضع‌های فروش بیت کوین (بالا)
نمودار قیمت بیت کوین (پایین)

توجه کنید که چگونه معامله‌گران برتر OKEx موضع خرید (Long Position) بیت کوین خود را از 0.68 در 31 جولای به 1.16 در 2 آگوست افزایش داده‌اند. نسبت 0.68 نشان می‌دهد که موضع خرید نهنگ‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای 32 درصد کوچک‌تر از موضع فروش (Short Position) آن‌ها بوده است. (کسانی که موضع فروش باز دارند از کاهش قیمت سود می‌برند.)

از سوی دیگر، نسبت 1.16 موضع‌های فروش به خرید، 16 درصد به سود موضع‌های خرید بوده و اعتماد را منعکس می‌کرد حتی اگر قیمت بیت کوین در 2 آگوست به زیر 40.000 دلار رسید.

بااین‌حال، هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم این معامله‌گران موضع‌های فروش خود را بسته‌اند یا موضع خرید به مواضع خود اضافه کرده‌اند.

در هنگام نوشتن این مطلب، بیت کوین پس از ثبت چهارمین شمع قرمز خود در نمودار روزانه، به قیمت 38،160 دلار مبادله می‌شود.

بیشتر بخوانید: به گفته تحلیلگر بازارهای مالی؛ قیمت بیت کوین تا ۵۱،۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد!

ارسال نظر