قیمت بیت کوین امروز 18 شهریور 1400

بیت کوین و آلت کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال در تلاش‌اند تا از اشباع فروش دو روز گذشته سود ببرد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد فروشندگان نیز از هیچ تلاشی برای فرو نشاندن بیشتر قیمت‌ها کم نگذارند.

قیمت بیت کوین امروز 18 شهریور 1400

قیمت بیت کوین امروز 18 شهریور 1400

تحلیلگران دلیل ریزش بیت کوین در 7 سپتامبر (16 شهریور) را نقد شدن (Liquidate) موضع‌های اهرمی می‌دانند. طبق داده‌های Bybit، حدود 3.68 میلیارد دلار موضع خرید در 48 ساعت گذشته در بازار قراردادهای اختیار معامله بیت کوین نقد شده است.

منبع نظارت بلاک چین Whalemap اعلام کرد که این ریزش به دلیل فروش عمده نهنگ‌هایی بود که اخیر بیت کوین خریده بودند و فروش توسط نگهدارندگان (HODLers) انجام نشده بود. تحلیلگر ارزهای دیجیتال، ویلی وو نیز اظهار داشت: «بازارهای اهرمی بیت کوین خود را فروختند، اما خرید سرمایه‌گذاران قوی‌تر شد.»

هر بازار صعودی اصلاحاتی دارد که در آن دست‌های ضعیف‌تر شکست می‌خورند و دست‌های قوی‌تر موضع خود را محکم می‌کنند؛ بنابراین، اگر سرمایه‌گذاران به رشد بلند‌مدت اعتقاد داشته باشند، نباید با عقب‌نشینی دلسرد شوند.

بیشتر بخوانید: دلیل ریزش قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال چه بود؟

بررسی نمودار قیمت بیت کوین

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

بیت کوین در 7 سپتامبر زمانی که از بالاترین سطح روزانه خود در 52،920 دلار به پایین‌ترین حد 42،843 دلاری خود رسید، دارای نوسانات زیادی بود. همان‌طور که از دم بلند شمع روزانه مشاهده می‌شود، خرید قوی در سطوح پایین منجر به بازیابی سریع شد.

امروز، خریداران تلاش دیگر فروشندگان را برای تمدید اصلاح با پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (44،391 دلار) متوقف کردند. این نشان می‌دهد که معامله‌گران باقدرت از منطقه بین میانگین متحرک 50 روزه و سطح شکست در 42،451 دلار دفاع می‌کنند.

اگر این منطقه حفظ شود، خریدارم سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (48،216 دلار) برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز بیت کوین - تتر می‌تواند دوباره به 52،920 دلار برسد‌، اما بعید است که فروشندگان به‌راحتی تسلیم شوند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر 47 کاهش‌یافته و میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز شروع به کاهش کرده است که نشان می‌دهد فروشندگان یک بازگشت قوی داشته‌اند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، فروشندگان دوباره سعی می‌کنند این جفت ارز را به زیر سطح 42،451 دلار فرو ببرند. اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین می‌تواند وارد اصلاحی عمیق‌تر شود.

در هنگام نوشتن این مطلب بیت کوین به قیمت 46،179 دلار مبادله می‌شود و ارزش بازار آن 868.67 میلیارد دلار است.

ارسال نظر