قیمت بیت کوین امروز 3 مهر 1400 | چین با ارزهای دیجیتال چه کرد؟

پس از انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال توسط دولت چین، قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های بازار به پایین‌ترین سطح اخیر خود رسید.

قیمت بیت کوین امروز 3 مهر 1400 | چین با ارزهای دیجیتال چه کرد؟

قیمت بیت کوین امروز 3 مهر 1400

بهبود بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته پس از انتشار اخبار اتخاذ تدابیر جدید سرکوب ارزهای دیجیتال در چین، متزلزل شد. اگرچه این خبر باعث فروش عمده مجدد در بازار شده است، اما بعید است که سرمایه‌گذاران بلندمدت خود را با این روند درگیر کنند؛ زیرا به‌غیراز اعلام شدن اقدامات اضافی برای اجرای مؤثر ممنوعیت‌های موجود، هیچ‌چیز دیگری تغییر نکرده است.

دولت چین اولین‌بار در سپتامبر 2017 ممنوعیت ارزهای دیجیتال را اعلام کرد و این اخبار در آن زمان نیز منجر به اصلاح شدید قیمت بیت کوین شدند. بااین‌حال، این کاهش قیمت فرصت خوبی برای خرید بود زیرا قیمت در عرض چند هفته بهبود یافت و در کمتر از سه ماه به بالاترین سطح آن زمان خود، یعنی 20،000 دلار رسید.

سوالی که ذهن هر فعالی را درگیر کرده، این است که آیا اصلاح فعلی بیت کوین و اکثر آلت کوین‌ها فرصت خوبی برای خرید است یا بازارهای ارزهای دیجیتال می‌تواند بیش از این نیز سقوط کند؟

بیت کوین از میانگین متحرک ساده 100 روزه (40،874 دلار) عقب‌نشینی کرد و در روز چهارشنبه به بالای خط گردن الگوی سر و شانه‌ای رسید. این تقاضای قوی را در سطوح پایین نشان داد، اما بهبود قیمت نتوانست مانع را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (45،596 دلار) رد کند.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

پایین آمدن میانگین متحرک نمایی 20 روزه و بودن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی نشان می‌دهد که فروشندگان برتری دارند. آن‌ها اگر بتوانند قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک 100 روزه فرو ببرند و آن را حفظ کنند، جفت ارز بیت کوین - تتر می‌تواند تا 37،332 دلار نیز ریزش داشته باشد.

این سطح ممکن است به‌عنوان یک سطح حمایت قوی عمل کند، اما در صورت شکست، هدف بعدی 32،423 دلار خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک 100 روزه بالاتر برود، خریداران دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به سطوح بالاتر از میانگین متحرک برانند. بسته‌شدن کندل روزانه بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه، (46،816 دلار) نوید خواهد داد که احتمالا اصلاح به پایان رسیده است.

شایان‌ذکر است که در روز گذشته قیمت بیت کوین تا 40،675 دلار نیز پایین آمد، اما با حمایت شدید خریداران روبرو شد. در هنگام نوشتن این مطلب، ارز دیجیتال ارشد بازار به قیمت 43،003 دلار مبادله می‌شود و در 24 ساعت گذشته افتی 4.14 درصدی داشته است.

شاید برایتان جالب باشد: پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال چیست؟ | شناسایی طرح های Pump and Dump

ارسال نظر