بیت کوین فقط یک دارایی است و نباید آن را پول قانونی دانست!

مجوزهای استخراج و قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران به لایحه پیشنهادی تنظیم بیت کوین در پاراگوئه اضافه خواهد شد؛ لایحه‌ای که صریحا اعلام کرده بیت کوین پول قانونی این کشور نیست و تنها یک دارایی است.

بیت کوین فقط یک دارایی است و نباید آن را پول قانونی دانست!

لایحه جدید بیت کوین پاراگوئه

کارلیتوس رجالا (Carlitos Rejala)، نماینده کنگره پاراگوئه، پیش‌نویس لایحه تنظیم بیت کوین در پاراگوئه را با خبرنگران به اشتراک گذاشت.

وی گفت: «ما با این کار می‌خواهیم از نوآوری ارزهای دیجیتال در پاراگوئه استقبال کنیم. این نتیجه یک کار تیمی بسیار قوی و طاقت‌فرسا از بسیاری از متخصصان محلی و خارجی این حوزه است.»

این لایحه هشت صفحه است و 22 ماده داد. لایحه پاراگوئه بسیار طولانی‌تر از لایحه‌ای است که السالوادور اخیراً به تصویب رسانده است که در آن بیت کوین به‌عنوان پول قانونی شناخته می‌شود. لایحه السالوادور شامل موارد جزئی درباره بیت کوین نیست.

بیشتر بخوانید: بیت کوین به‌عنوان پول قانونی السالوادور از ۷ سپتامبر رسمی می‌شود

این لایحه پیشنهادی نشان می‌دهد که قانون‌گذاران پاراگوئه به دنبال کنترل استخراج بیت کوین در این کشور و تلاش برای حمایت از سرمایه‌گذاران در برابر مشاغل بیت کوین هستند و همچنین به طور خاص نشان می‌دهد که بیت کوین به‌عنوان پول قانونی در این کشور شناخته نمی‌شود.

همانطور که در ماده 5 ذکر شده است، مجوز استخراج ارزهای دیجیتال که توسط وزارت صنعت و تجارت اعطا خواهد شد، برای هر فعالیت اقتصادی استخراج بیت کوین لازم است. ماده 10 با ذکر جزئیات بیشتر، بیان می‌کند که کسانی که می‌خواهند بیت کوین استخراج کنند باید درخواست مجوز مصرف برق صنعتی را ارسال کنند. سپس پس از دستیابی به آن، آن‌ها می‌توانند برای استخراج بیت کوین، مجوز بهره‌برداری صنعتی را درخواست کنند.

بیت کوین دارایی شناخته خواهد شد، نه پول قانونی

ماده 3 این لایحه، بیت کوین را همان‌طور که در بسیاری از کشورهای دیگر تعریف شده است؛ به‌عنوان یک دارایی تعریف می‌کند. این ماده اطمینان می‌دهد که می‌توان بیت کوین را به طور رسمی خرید، فروش و ثبت کرد. ماده 14 تصریح می‌کند که بیت کوین به‌عنوان پول قانونی شناخته نمی‌شود. در این ماده آمده است: «اشخاص تجاری فعال در مبادلات دارایی‌های دیجیتال باید شرایط تجارت با این دارایی‌ها را به مالکان اطلاع دهند و صریحا اعلام کنند که دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان پول قانونی شناخته نمی‌شوند، بنابراین، آن ها توسط بانک مرکزی پاراگوئه پشتیبانی نمی‌شوند.»

ارسال نظر