لپ تاپ های کروم بوک آپدیت های ماهانه دریافت می‌کنند

رسانه کلیک – گوگل تغییراتی در برنامه انتشار آپدیت لپ تاپ های کروم بوک ایجاد کرد که به موجب آنها، از ماه نوامبر کروم‌بوک‌ها به صورت ماهانه آپدیت خواهند شد.

لپ تاپ های کروم بوک آپدیت های ماهانه دریافت می‌کنند

گوگل اعلام کرد تغییرات بزرگی در چرخه سیستم عامل کروم ایجاد کرده است. برنامه جدید گوگل به این صورت است که لپ تاپ های کروم بوک آپدیت‌هایی به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. این بروزرسانی‌ها روی ویژگی‌های جدید و بهبود عملکرد سیستم عامل تمرکز دارند.

گوگل در وبلاگ کرومیوم اعلام کرد با انتشار سیستم عامل Chrome 96 در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، شرایط این سیستم‌عامل را وارد یک چرخه بروزرسانی چهار هفته‌ای می‌کند. به طوری که، هر چهار هفته این سیستم عامل یک مرحله از چرخه را طی خواهد کرد.

با توجه به این موضوع، گوگل همچنان روی امنیت، ثبات، سرعت و سادگی آپدیت‌های سیستم‌عامل Chrome تمرکز خواهد داشت. همچنین، برای جلوگیری از بروز مشکلاتی برای سازمان‌ها و نهادهای آموزشی، گوگل برای این سازمان‌ها یک چرخه بروزرسانی شش ماهه در نظر گرفته است.

با توجه به ایجاد این چرخه و علی‌رغم همه تغییرات جدیدی که قرار است در Chrome OS 95 لحاظ شود؛ گوگل برای عرضه چرخه بروزرسانی خود، از این نسخه چشم‌پوشی و به نسخه بعدی موکول می‌کند. این چرخه بروزرسانی باعث خواهد شد روند همگام‌سازی بین سیستم‌عامل کروم و مرورگر کروم بهتر و ساده‌تر شود.

گوگل با عرضه نسخه ۹۴ سیستم‌ عامل کروم، از ماه نوامبر چرخه آپدیت ماهانه کروم ۹۶ را آغاز خواهد کرد. این چرخه برای لپ تاپ های کروم بوک منتشر خواهد شد. در حال حاضر، بتای Chrome OS 94 روز ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در دسترس قرار خواهد گرفت.

هدف گوگل برای ایجاد این چرخه بروزرسانی، تسهیل روند بهبود عملکرد دستگاه‌ها و ایجاد ویژگی‌های جدید است. به عبارتی دیگر، گوگل با ایجاد امکانات جدید میزان امنیت مرورگر کروم و سیستم‌عامل خود را افزایش خواهد داد. این اتفاق کمک شایانی در عملکرد سیستم‌های مبتنی بر Chrome OS خواهد کرد.

ارسال نظر