مارک زاکربرگ از همه خواست تا کتاب نظم جهانی هنری کیسینجر را بخوانند

تصمیم سالانه سال 2015 مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک، مبنی خواندن یک کتاب ارزنده در هر دو هفته و بحث کردن در مورد آن در فیسبوک ،به نظر جالب می رسد.

مارک زاکربرگ از همه خواست تا کتاب نظم جهانی هنری کیسینجر را بخوانند

به گزارش کلیک،انجمن کتاب زاکربرگ با نام "سال کتاب ها" روی ایده های بزرگی متمرکز شده که جامعه جهانی و تجارت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر چه از آخرین کتاب انتخابی او به خاطر تولد دخترش مکس یک ماه می گذرد ولی سرانجام وی با بیست و دومین کتاب انتخابی اش که کتابی از هنری کیسینجر وزیر سابق ایالات متحده به نام نظم جهانی که در سال 2014 نوشته شده، بازگشته است.

در این کتاب کیسینجر 91 ساله زمان کمتری را به شرح وظایف خود در زمان خدمت در دولت ریچارد نیکسون و جرالد فورد پرداخته و به جای آن به بررسی روش هایی که بخش های مختلف جهان را نسبت به مفهوم امپراتوری و قدرت سیاسی آگاه کرد می پردازد. همچنین وی چگونگی گردآمدن بخش های مختلف جهان توسط اقتصاد مدرن جهانی - که اغلب سخت و خشن بوده است - را مورد بررسی قرار می دهد.

میچیکو کاکوتانی نویسنده نیویورک تایمز می نویسد: "اگر چه خوانندگان این کتاب ممکن است برای تجربیات تاریخی مولف کتاب احترام قائل شوند ولی این کتاب مشکلات امروز دنیا و نقش آمریکا در جهانی با ارتباطات رو به رشد و جدایی های رو به رشد را زمینه ای مفید و روشن قرار می دهد و اشاره می کند: این بهترین زمان است - وقتی که شاهد اختلافات رو به رشد با روسیه و درگیری با داعش هستیم - چنین کتابی نوشته شود."

در طول سال گذشته زاکربرگ از انجمن خود برای تحقیق در مورد انتقال قدرت و ارتباط آن با فرهنگ، مذهب، توزیع ثروت، پیشرفت علمی و مدیریت; همراه با هوادارانش استفاده کرده است. کتاب کیسینجر یک کاوش عمیق در مورد نقش سیاست و تاریخ در تکامل ملت ها و تعامل آن ها با یکدیگر است.

زاکربرگ در مورد انتخابش در صفحه شخصی خود اینگونه توضیح می دهد:

"این کتاب در مورد روابط خارجی و چگونگی برقراری صلح در روابط بین کشور ها در سراسر جهان است. این برای ساختن جهانی که ما برای فرزندانمان میخواهیم مهم است و این همان چیزی است که من این روز ها در موردش فکر می کنم."

او قبل از اعلام انتخابش به شوخی گفت: آخرین انتخابش کتاب فیزیک کوانتوم برای نوزادان خواهد بود که او آن را خریده تا برای دخترش مکس بخواند. او می گوید: من عاشق کتاب خواندن برای مکس هستم. به نظر می رسد سال آینده سال کتاب های بچه ها باشد!

منبع: techinsider.io

ارسال نظر