ماشین جگوار لندرور Defender مجهز به پیل سوختی هیدروژنی آزمایش می‌شود

رسانه کلیک - جگوار لندرور قصد دارد تا سال 2036 تولید آلایندگی را به صفر برساند و یکی از اقدامات انجام شده برای تحقق این امر، توسعه یک دیفندر (Defender) مجهز به سلول سوختی هیدروژنی است. در ماشین جگوار لندرور خبری از آلاینده‌های هیدروژنی نیست و به جای آن، آب تولید می‌شود!

ماشین جگوار لندرور Defender مجهز به پیل سوختی هیدروژنی آزمایش می‌شود

این خودروساز اعلام کرده در حال حاضر روی نمونه اولیه کار می‌کند و قصد دارد اواخر سال 2021، آزمایش اولین نمونه از خودروی بدون انتشار آلایندگی را با خودروی شاسی بلند نمادین خود در انگلیس آغاز کند.

پیل‌های هیدروژنی می‌توانند با ترکیب هیدروژن و اکسیژن تولید انرژی مورد نیاز یک وسیله نقلیه را فراهم کنند و خروجی آن بجای آلایندگی، فقط آب است! جگوار توضیح داده که پیل‌های هیدروژنی، سریع‌تر شارژ می‌شوند و از چگالی انرژی بالایی برخوردار هستند. آنها امیدوار هستند که بتوانند از پیل‌ها در خودروهای بزرگتر نیز استفاده کنند. همچنین، وسایل نقلیه مجهز به پیل‌های هیدروژنی در محیط های سرد عملکرد بهتری دارند.

این شرکت، پروژه‌ای را که برای توسعه وسیله‌نقلیه انرژی پاک انجام می‌دهد، پروژه زئوس نامیده است. بخشی از این بودجه توسط مرکز پیشرانه پیشرفته مورد حمایت دولت انگلیس تأمین می‌شود و به مهندسان جگوار اطلاعاتی در رابطه با بهینه‌سازی پیشرانه هیدروژنی نیاز دارند، می‌دهد.

پیشرانه پیشرفته یک سازمان خصوصی است که بودجه پروژه‌های تحقیق و توسعه مستقر در انگلستان را در زمینه توسعه فناوری‌های انتقال قدرت با انتشار کربن کم تسهیل می‌کند.

امید است که وسایل نقلیه تولید شده با پیل سوختی هیدروژنی بتوانند همان عملکرد و توانایی را خودروهای بنزینی و الکتریکی از خود ارائه دهند.

جگوار علاوه بر حذف انتشار آلایندگی از اگزوز تا سال 2036، امیدوار است تا سال 2039 به حذف انتشار خالص کربن در همه محصولات خود برسد. هر دو هدف، بخشی از استراتژی Reimagine است که در ماه فوریه منتشر شد؛ دقیقا زمانی که خودروساز اعلام کرد از سال 2025 فقط اتومبیل‌های تمام‌الکتریکی خواهد ساخت.

رالف کلاگ، رئیس سلول‌های هیدروژنی و سوختی ماشین جگوار لندرور در بیانیه‌ای گفت:

ما می‌دانیم که هیدروژن در تکنولوژی آینده در صنعت حمل و نقل نقشی ایفا می‌کند و در کنار وسایل‌نقلیه الکتریکی، یک راه حل دیگر برای انتشار حذف آلایندگی است. تلاش‌هایی که در کنار شرکای ما در پروژه زئوس انجام شده، به ما کمک می‌کند تا سال 2039 جزو اولین شرکت‌هایی باشیم که انتشار خالص کربن خود را به صفر رسانده است. ما برای نسل بعدی وسایل‌نقلیه آماده می‌شویم.

جگوار زمان دیگری را برای پیل سوختی Defender اعلام نکرد؛ غیر از اینکه امسال آزمایش‌های لازم را برای تأیید ویژگی‌های کلیدی، از جمله قابلیت‌های آفرود و مصرف سوخت آغاز می‌کند.

ارسال نظر