ماهواره تبلیغاتی اسپیس ایکس به مقصد فضا!

اسپیس ایکس قرار است یک ماهواره کیوب ست را به همراه موشک فالکون ۹ به مدار زمین ببرد تا تبلیغاتی را در فضا نمایش دهد.

ماهواره تبلیغاتی اسپیس ایکس به مقصد فضا!

به نقل از دیلی میل، طبق گزارشی جدید اسپیس ایکس ماهواره‌ای به فضا می‌فرستد تا تبلیغاتی را نمایش دهد. این تبلیغات فضایی پس از ضبط در فضا، در پلتفرم‌های توییتر و یوتیوب منتشر می‌شوند.

در همین راستا استارت آپ کانادایی GEC یک ماهواره کیوب ست را همراه موشک فالکون ۹ را به فضا می‌فرستد. روی یک سمت ماهواره نمایشگر پیکسل‌دار کوچکی وجود خواهد داشت که آگهی را نمایش می‌دهد.

ماهواره تبلیغاتی اسپیس X

بر اساس اطلاعات موجود، این ماهواره مجهز به یک مونوپاد سلفی خواهد بود که از نمایشگر فیلم می‌گیرد و آن را به زمین ارسال می‌کند.

شرکتی که بودجه این ماهواره را تأمین می‌کند، عملیات DOGE-۱ به ماه نیز انجام می‌دهد. این نخستین عملیات ارسال محموله تجاری به ماه است که تمام هزینه آن با رمز ارز دوج پرداخت می‌شود.

البته شرکتGEC هنوز اعلام نکرده هزینه خرید توکن های مورد نیاز برای تبلیغ در یک بیلبورد در مدار زمین یا ارسال ماهواره کیوب ست به فضا چقدر است.

به گفته ساموئل رید مدیر ارشد اجرایی استارت آپ GEC این شرکت در حال حاضر مشغول ساخت ماهواره‌ای است که هنگام قرار گرفتن در فضا، تبلیغات و لوگوهای تجاری را نشان می‌دهد.

ماهواره مذکور همراه موشکی به مدار زمین می‌رود که مأموریت DOGE-۱ به ماه را نیز فضا می‌برد. این موشک در ۲۰۲۲ میلادی به فضا فرستاده می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر