مایکروسافت در سال آینده به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ و اج پایان می‌دهد

رسانه کلیک - کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که سال ۲۰۲۱ از اینترنت اکسپلورر ۱۱ و همچنین نسخه اولیه اج پشتیبانی نخواهد کرد و بر مرورگر اج کرومیوم تمرکز می‌کند.

مایکروسافت در سال آینده به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ و اج پایان می‌دهد

طبق گزارش‌ها مایکروسافت از تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را در سرویس‌های آنلاین خود مانند آفیس ۳۶۵، وان درایو و اوت‌لوک متوقف خواهد کرد. به گفته مایکروسافت پشتیبانی از این مرورگر با اپلیکیشن وب مایکروسافت تیمز زودتر از سایر سرویس‌های متوقف می‌شود و این شرکت از ۱۰ آذر امسال از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

در حالی که انتظار می‌‌رود کاربران سازمانی همچنان به استفاده از اینترنت اکسپلورر ۱۱ ادامه دهند، شرکت مایکروسافت امیدوار است حالت لگاسی اینترنت اکسپلورر در مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم به روند انتقال به مرورگر جدید کمک کند. این حالت امکان دسترسی کسب و کارها به سایت‌های قدیمی که برای اینترنت اکسپلورر طراحی شده‌اند را فراهم می‌کند تا مایکروسافت بتواند به صورت کامل پشتیبانی از این مرورگر را در ویندوز ۱۰ متوقف کند.

مایکروسافت علاوه بر اینترنت اکسپلورر، از نسخه لگاسی مرورگر اج یا همان نسخه اولیه و اصلی نیز پشتیبانی نخواهد کرد. این کمپانی گفته است که پس از تاریخ ۱۹ اسفند بروزرسانی امنیتی را برای این مرورگر منتشر نخواهد کرد. مایکروسافت قصد دارد کاربران را متقاعد کند تا از نسخه جدید مرورگر خود استفاده کنند. همچنین اعلام کرده است تمام دستگاه‌های جدید و آپدیت‌های اصلی ویندوز ۱۰ در آینده حاوی نسخه جدید مرورگر اج خواهند بود.

مایکروسافت برای کاهش استفاده از اینترنت اکسپلورر و پایان پشتیبانی از آن بسیار تلاش کرد. پایان برند اینترنت اکسپلورر زمانی مشخص شد که مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار از مرورگر اج با اسم رمز «Project Spartan» رونمایی کرد. حدود یک سال‌ است که اینترنت اکسپلورر از نظر مایکروسافت یک مرورگر نبود و سعی داشت کسب و کارها را از آن دور کند. به این منظور مایکروسافت حدود یک سال پیش مرورگر اج کرومیوم را منتشر کرد. این مرورگر پیشرفت زیادی نسبت به نسخه اصلی خود داشته است و با افزونه‌های گوگل کروم نیز سازگاری می‌کند.

ارسال نظر