مایکروسافت قابلیت کنترل لمسی را به لپ‌تاپ‌های غیرلمسی اضافه می‌کند

رسانه کلیک - مایکروسافت قصد دارد قابلیت کنترل لمسی صفحه نمایش را به لپ‌تاپ‌هایی که نمایشگر لمسی ندارند اضافه کند و آن‌ها در جدیدترین پتنت خود ثبت کرد.

مایکروسافت قابلیت کنترل لمسی را به لپ‌تاپ‌های غیرلمسی اضافه می‌کند

اضافه شدن قابلیت کنترل لمسی صفحه نمایش را به لپ‌تاپ‌هایی که نمایشگر لمسی ندارند وسیله اپلیکیشن «Your App» ویندوز انجام خواهد شد که اپلیکیشن‌های اندرویدی را به کامپیوتر استریم می‌کند. در حقیقت مایکروسافت می‌خواهد کاری کند تا کاربران به سادگی بتوانند از اپلیکیشن‌هایی که فقط به منظور صفحات لمسی طراحی شده‌اند و سازگاری خوبی با کیبورد و ماوس ندارند‌ استفاده کنند.

طبق توضیحاتی که در پتنت ثبت شده است برای این کار از یک ورودی ثانویه به عنوان شبیه‌ساز کنترل‌های لمسی استفاده می‌شود. بنابراین ترک‌پد که روی لپ‌تاپ‌ها موجود است نقش صفحه لمسی را برای آن خواهد داشت. در حقیقت همان‌طور که کاربر انگشت خود را روی ترک‌پد جابه‌جا می‌کند حالت لمس کردن روی صفحه اپلیکیشن اندرویدی شبیه‌سازی می‌شود.

تردیدی نیست که ترک‌پد بسیار کوچکتر از صفحه نمایشگر لپ‌تاپ است. به همین علت مایکروسافت قصد دارد از رابط کاربری ویژه‌ای استفاده کند که می‌توان آن را روی هر نقطه از اپلیکیشن که در صفحه نمایش قرار دارد جابه‌جا کرد. در نهایت با استفاده از ترک‌پد بتوان محتویات داخل آن را نیز را لمس کرد. کافی است از دو انگشت روی ترک‌پد برای جابجا کردن این صفحه استفاده شود. در حالی که استفاده از یک انگشت لمس آن را شبیه‌سازی می‌کند و می‌توان به عنوان مثال نقاشی کرد یا امضا زد. اگر این طرح مایکروسافت به خوبی اجرا شود و عملکرد خوبی داشته باشد احتمالا کاربرد نرم افزار Your Phone را دوچندان خواهد کرد.

ارسال نظر